BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megérezte a válságot a hazai top 200

Vegyes képet mutat Magyarország kétszáz legnagyobb árbevételű vállalatának 2008-as teljesítménye. Egyes vállalatcsoportok – így az energiaszektor nagy része, az olajipar és -forgalmazás, a fémkohászat – forgalmát még a korábbi konjuntúra hajtotta, így dinamikus növekedést produkáltak. Azonban a tavalyi számokban már megjelent a válság első hulláma, ezt 2008 utolsó negyedére teszik a szakértők. A krízis a leginkább a gépkocsik gyártásához és forgalmazásához kapcsolódó cégeket, illetve a tartós fogyasztási cikkek és az elektronikai termékek előállítóit érintette. Ennek következménye, hogy a mezőny árbevételben és teljesítményben is széthúzott.

A kétszáz legnagyobb árbevételű magyarországi cég eredményességét (az árbevétel és az üzemi eredmény egymáshoz viszonyított arányát) vizsgálva kiderül: a teljes vállalati körnél a 2007-es 6,5 százalékos érték 4,2 százalékra romlott 2008-ban. Vagyis egységnyi árbevétel után 34 százalékkal kevesebb üzemi nyereséget realizáltak a társaságok, miközben a forgalmuk bővült. Ennek következtében a vállalatok növekedése csökkenő hozadékú pályaképet mutat – derül ki a Figyelő frissen közzétett Top 200 kiadványából.

A hetilap az Ecostattal együttműködésben állította össze a listáját; a kiadványban a Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtani Intézetének munkatársai elemezték a 2008-as év tendenciáit a megelőző esztendővel öszszevetve. VG

Díjazottak

Az idén is díjazták a legkiemelkedőbb cégeket. A díjazottak: Duna-Dráva Cement Kft. (a legeredményesebb cég), Jász-Plasz-tik Kft. (a legjobb cég), Market Építő Zrt. (a leghatékonyabb cég), Erste Bank Hungary Nyrt. (az év pénzintézete), Ericsson Magyarország Kft. (a leginnovatívabb cég), Coca-Cola HBC Magyarország Kft. (társadalmi elkötelezettség díj). A leginnovatívabb cégvezető díját Váradi József (Wizz Air) kapta.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.