Cégvilág

A kevés és bonyolult információ lassítja a "tiszta cégeket"

A világ egyik vezető kommunikációs tanácsadó cége, a Weber Shandwick és a KRC Research közös tanulmánya szerint a gyártók és szolgáltatók gyenge minőségű kommunikációja számottevően lassítja a környezetkímélő technológiák, a "cleantech" elterjedését.

A Franciaországban, Németországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban megkérdezett összesen 400 beszerzési vezető közel egyharmada (29 százalék) egyáltalán nem kap információt cleantech vállalatoktól. További egynegyedük (26 százalék) kap ugyan híreket, de nem elegendőt, míg 11 százalék szerint a kapott információ túl bonyolult.

A Weber Shandwick tanulmánya rámutat, hogy az európai vállalkozások 60 százaléka napjainkban ugyanolyan fontosnak tartja a környezetbarát beszerzést, mint a gazdasági visszaesést megelőzően, sőt 25 százalék szerint a jövőben még nagyobb hangsúlyt kapnak majd a környezetbarát technológiák.

Annak ellenére, hogy Európában tíz nagy szervezetből nyolc rendelkezik cleantech beszerzési politikával, a megkérdezett döntéshozók fele szerint a magas költségekkel kapcsolatos percepciók nagyban akadályozzák a "zöld befektetéseket". A Weber Shandwick közép-európai ügyvezető igazgató-helyettese, a cleantech szektorért is felelős Karvalics Attila szerint az elkövetkező évtizedben a cleantech a második legnagyobb feltörekvő iparággá válik Európában a biotechnológia után. 

Mint mondta, a szektor Magyarországon is egyre erősödik, de itthon még hiányoznak a létfontosságú alapok a terület látványos fejlődéséhez. Itthon is ritkán látni professzionális kommunikációt a szektorban. Karvalics szerint a sikeres exit stratégiák hiánya is jelentősen hátráltatja a szektor fejlődését. – A technológiai előnyök és azok kommunikációja mellett a kiváló vállalati image-nek is egyre meghatározóbb szerepe lesz a szektor cégeinek jövőbeli sikerében – véli Karvalics.

felmérés beszerzés környezetkímélő tanulmány Weber Shandwick clean tech
Kapcsolódó cikkek