BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Legfeljebb 30 ezer forintért veszünk ajándékot

Hazánkban a karácsonyi bevásárlási szezon évről évre gyengülő trendet mutat, a háztartások egyre inkább az alacsonyabb árú, illetve a sajátmárkás termékeket választják.

„A GfK Hungária Piackutató Intézet adatai szerint Magyarországon a karácsonyi bevásárlási szezon évről évre gyengülő trendet mutat. Előreláthatólag az idei szezonra is rányomja majd a bélyegét a gazdasági recesszió, a forgalomemelkedés mértéke idén is elmarad majd az előző évben mért szinttől. A háztartások az idei harmadik negyedévtől kezdve egyre inkább az olcsóbb árú termékek, illetve a kereskedelmi láncok nevével fémjelzett, ún. sajátmárkás termékek felé fordulnak” – mondta el Kovács Krisztina, a GfK Hungária Consumer Tracking szektorának menedzsere.

Egy, a GfK által, Ausztriában készített felmérés adatai szerint idén az emberek nem töltik az idejüket ajándékok utáni keresgéléssel. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy 2009-ben az ajándékutalványok rendkívüli népszerűségnek örvendenek. Az 500 fős, novemberben készült megkérdezésből kiderül, hogy a megkérdezettek 45 százaléka ajándékoz majd tetszés szerint beváltható ajándékutalványokat. A népszerűségi listán második helyen állnak a könyvek és a különböző magazinok (a megkérdezettek 28 százalékának körében), de hasonlóan népszerűek a játékok (27 százalék) és a multimédiás szórakoztató eszközök is (18 százalék).

Osztrák szomszédjaink átlagosan 390 eurót költenek ajándékozásra, és csupán 15 százalékuk gondolja úgy, hogy kevesebbet költ majd idén ajándékokra. A fiatalabb korosztályra jellemző leginkább a spórolás, náluk az átlagosan ajándékra fordított összeg 220 euró körül alakul. Ellentétben a magyar tapasztalatokkal, Ausztriában a spórolás mögött jóval ritkább esetben fordul elő indokként a család romló gazdasági helyzete és a gazdasági recesszió. A felmérés tanulsága szerint a nők hamarabb elkezdik megvásárolni a karácsonyfa alá szánt ajándékokat, míg a férfiak közel fele az utolsó pillanatban szerzi be azokat.
 
Egyéb idei mérések alapján elmondható, hogy 2009-ben az átlag magyar felnőtt 5 fő részére, bevásárlóközpontokban elsősorban kozmetikai termékeket, ruházati cikket, könyvet vagy gyermekjátékot tervez vásárolni karácsonyra legfeljebb 30 000 forint értékben..

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek