Az autóeladásokat tekintve az előző évhez képest 26 százalékos mínuszt könyvelt el a cég. Az öt európai gyártású fő modellből (AYGO, Yaris, Auris, Verso és Avensis) 565,008 darabot értékesítettek 2009-ben. A vezető szerep az értékesítésben a Yarisé volt, de a modellből tavaly 10 százalékkal kevesebb kelt el, mint 2008-ban. Az újonnan bemutatott Avensis és Verso növelte piaci részesedését a szegmensében, főleg a magánautó piacon.
A Lexus értékesítés fő volumenjét az új RX adta. 2010-re vonatkozóan jobban megjósolható piacot várunk Európában, kevéssel az ezévi szint alatt – nyilatkozta Tadashi Arashima, a TME elnöke. Mindezek mellett szeretnénk növelni piaci részesedésünket. Világos jeleket láttunk már erre az emelkedő tendenciára 2009. negyedik negyedévében, amikor elkezdtük érezni a megújult modellpaletta előnyeit, különösképpen a magánautó piacon – fogalmazott az elnök.
A Toyota helyzetét megnehezítheti, hogy a korábban bejelentett milliós visszahívás a mai közlés szerint Európára is kiterjed. A cég a gázpedál meghibásodása miatt 2 millió jármű visszahívására készül, miután 26 bejelentést kapott, hogy a gázpedál bizonyos körülmények között lassabban emelkedik fel az alaphelyzetbe - mondta a Világgazdaság Online-nak Som Ferenc, a budapesti márkaképviselet pr-vezetője, kiemelve: egyetlen baleset sem következett be az említett ok miatt.