Az USA a legjobb márka
Az Egyesült Államok listavezetővé avanzsált az előző év harmadik helyéről az immáron ötödik alkalommal, ezúttal háromezer utazó válaszai alapján összeállított, frissen publikált országmárkaindex (Country Brand Index – CBI) 2009-es rangsorában. A FutureBrand nemzetközi márkatanácsadó, valamint a Weber Shandwick nemzetközi kommunikációs tanácsadó közös tanulmánya szerint Kanada – a 2010-es téli olimpia házigazdája – továbbra is a második helyen áll, míg a tavalyi első helyezett Ausztrália két hellyel lejjebb csúszva a harmadik helyen végzett.
Magyarország szereplésével kapcsolatban Szűcs Ervin, a Weber Shandwick kelet-közép-európai ügyvezető igazgatója elmondta, hazánkat a korábbi években a jó ár-érték arányt kínáló országok kategóriájába sorolták, ám a tavalyi teljesítmény alapján nem tudtunk felkerülni a listára. Ennek oka a szakember szerint az lehet, hogy Magyarország „kitalálása” még folyamatban van. A tanulmány felhívja a figyelmet arra, hogy a turizmusra kellő figyelmet kell fordítani, ellenkező esetben romolhat az országimázs, ebből pedig a konkurencia húz hasznot.
A felmérés az országok tudatos márkaépítését elemezve rámutat a kirajzolódó globális tu-risztikai trendekre, emellett elemzi az országimázs-építés és a marketingkommunikáció trendjeit, részletesen kitérve a top 10 országmárka erősségeire, gyengeségeire, illetve röviden megvizsgálva a 11–20. helyen álló országmárkákat. VG


