Az Egyesült Államok listavezetővé avanzsált az előző év harmadik helyéről az immáron ötödik alkalommal, ezúttal háromezer utazó válaszai alapján összeállított, frissen publikált országmárkaindex (Country Brand Index – CBI) 2009-es rangsorában. A FutureBrand nemzetközi márkatanácsadó, valamint a Weber Shandwick nemzetközi kommunikációs tanácsadó közös tanulmánya szerint Kanada – a 2010-es téli olimpia házigazdája – továbbra is a második helyen áll, míg a tavalyi első helyezett Ausztrália két hellyel lejjebb csúszva a harmadik helyen végzett.
Magyarország szereplésével kapcsolatban Szűcs Ervin, a Weber Shandwick kelet-közép-európai ügyvezető igazgatója elmondta, hazánkat a korábbi években a jó ár-érték arányt kínáló országok kategóriájába sorolták, ám a tavalyi teljesítmény alapján nem tudtunk felkerülni a listára. Ennek oka a szakember szerint az lehet, hogy Magyarország „kitalálása” még folyamatban van. A tanulmány felhívja a figyelmet arra, hogy a turizmusra kellő figyelmet kell fordítani, ellenkező esetben romolhat az országimázs, ebből pedig a konkurencia húz hasznot.
A felmérés az országok tudatos márkaépítését elemezve rámutat a kirajzolódó globális tu-risztikai trendekre, emellett elemzi az országimázs-építés és a marketingkommunikáció trendjeit, részletesen kitérve a top 10 országmárka erősségeire, gyengeségeire, illetve röviden megvizsgálva a 11–20. helyen álló országmárkákat. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.