BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Golfot nyerni a Magyar Telekommal? Vizsgálódik a GVH

A Magyar Telekom, a TeleMedia és a Medical Centrum Kft. ellen indított többek között versenyfelügyeleti eljárást az utóbbi időben a Gazdasági Versenyhivatal.

A Magyar Telekom a 90 Golf, 90 nyertes hirdetésével vonta magára a versenyhatóság figyelmét. A múlt év őszétől december végéig népszerűsítette SMS-kvízjátékát, s ennek során vélhetően megtévesztő, illetőleg hiányos tájékoztatást adott a részvételről és a nyerés feltételeiről. A GVH szerint az SMS-ekkel agresszív módon buzdította az ügyfeleket a játékra.

A Telekomra legutóbb a 3000 perc ajándékba elnevezésű akciója miatt húszmillió forint bírságot szabott ki a hivatal, megállapítva, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. Súlyosbító körülményként értékelte, hogy hasonló ok miatt korábban többször marasztalta el a céget.

A TeleMedia InteracTV Produkciós Kft. ellen az általa készített és az ATV televíziós csatornán adásba kerülő interaktív televíziós játék miatt indult eljárás. A GVH szerint a játékban a műsorvezetők azt sugallják, senki nem hívja a műsor telefonszámát, s így a véletlenszerű sorsoláson senki sem kerül adásba. A versenyhivatal aggályosnak találja a műsorvezetői fellépést és azt, hogy a műsor hangulati elemei agresszíven ösztönzik a fogyasztókat telefonálásra.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.