Javított a világ legnagyobb plazmatévé gyártója
A harmadik negyedévet a Panasonic 32,3 milliárd jenes profittal zárta, szemben az előző év azonos időszakában mért 63,1 milliárd jenes veszteséggel. A cég július és szeptember között tért vissza a nyereségességhez egy évet követően és a tavalyi évben 4,6 milliárd dollárért megvásárolta kisebb riválisát, a Sanyót - jelenti az AP.
A harmadik negyedévben az eladások szinte változatlanok maradtak, a tengerentúlon elért 3 százalékos emelkedést ellensúlyozta a hazai piacon tapasztalt 2 százalékos csökkenés. Az erős jen mellett nehézséget okoz a világ legnagyobb plazmatévé gyártójának, hogy a kereslet a fejlődő országok és ezzel együtt az olcsóbb termékek irányába tolódik el.
Ennek ellenére a Panasonic a korábbi trillió jenről 7,35 trillió jenre emelte egész éves eladási várakozásait, változatlan, 140 milliárd jenes veszteség prognózis mellett. A Panasonic 120 milliárd helyett jelenleg 150 milliárd jenes üzemi eredményre számít a márciussal végződő üzleti évben.


