Állami médiaügynökség kell a kkv-knak?
Bár az elmúlt években egyre több kkv kezdett tudatos marketing tevékenységbe, még mindig nagyon sokan vannak még a közepes vállalatok között is, akik nem marketingeznek. Ha ezen a téren nem történik fejlődés, a hátrány tovább nő és egyre nehezebben lehet felvenni a versenyt a multinacionális vállalatokkal.
Éppen ezért Wolf Gábor szerint a kormánynak ösztönözni kellene a kisvállalatokat a marketingre, elérhetővé kellene tenni a marketing alapismereteket és támogatni a marketing eszközök alkalmazását. Kiváló példa erre az Egyesült Államokban működő kisvállalatokat segítő kormányhivatal (Small Business Administration), amelynek honlapján a vállalkozásoknak elengedhetetlen gyakorlati marketing ismeretek érhetőek el ingyen.
A környezetvédelmi programok népszerűsítéséhez hasonló módon a kormány által támogatott konferenciákon, információs anyagokon, akár egy kormányzati honlapon hozzáférhetővé
lehetne tenni és népszerűsíteni az alapvető marketing tudást. Ez a legfontosabb feladat – hangsúlyozta a szakértő.
A kkv-k gyakorlatilag kiszorulnak az országos médiából, mert olyan magas belépés korlátot jelent az ár. Ezen a versenyhátrányon enyhíthetne egy államilag finanszírozott kvv médiaügynökség létrehozása, amely nagy tételben, kedvezménnyel vásárolna reklámhelyeket, amelyet kizárólag kkv-k számára értékesítene tovább önköltségi áron.
Ezzel olyan kedvezményeket tudna elérni, hogy az már megfizethetővé válna a kkv-k számára. Nem mellesleg a befektetés gyorsan meg is térülne, hiszen a reklámok által
generált forgalomnövekedés hatása közvetlen jelentkezne fogyasztási adó formájában.


