Júliusban ismét nagymértékben, 16,9 százalékkal esett a személyautó-értékesítés Európában, így csupán 1,189 millió kocsi került az utakra, ám Kelet-Európában közel 13 százalékos volt a piacbővülés – írta az autógyártók szövetségére hivatkozva a La Tribune. A múlt hónapban leginkább Németországban, Olaszországban és Spanyolországban szűkült a piac, mégpedig 28,6, 25,4, illetve 23 százalékkal. Az Association des Constructeurs adatai szerint a héthavi 9,540 millió darabos értékesítés viszont csupán 1,4 százalékkal marad el a tavalyi első héthavi összegtől.
Magyarországon 4393 személykocsi kapott rendszámot júliusban, 18 százalékkal több, mint tavaly ilyenkor – emelte ki lapunknak Horváth Györgyi, a JATO autóipari kutatócég magyarországi kereskedelmi vezetője. Ez azonban nagy flották értékesítésének köszönhető: a magánvásárlók továbbra is csak igen kis számban cserélik autóikat. Nem is csoda hát, hogy az idén forgalomba helyezett 26 074 gépkocsi 40 százalékkal kevesebb, mint amennyit tavaly július végéig regisztráltak.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) hangsúlyozza is, hogy még nem beszélhetünk a piac felíveléséről. A személyautók piacán a céges vásárlások, illetve flottaeladások dominálnak. Ez a tendencia várhatóan mindaddig megmarad, amíg vissza nem tér az ügyfelek hitelfelvételi kedve.
A fentiek alapján az MGE szerint az államnak ösztönöznie kellene a gépjármű-kereskedelmi ágazat talpra állását. A közel 50 ezer embernek munkát adó több mint 700 kereskedés, valamint az importőr cégek tavalyi adóbefizetése megközelítette a 80 milliárd forintot a regisztrációs adó összegén felül. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.