Októbertől 3-6 százalékkal drágábban adja személykocsi- és haszonjárműabroncsait a Bridgestone Europe. Noha a cég áprilisban már 3-5 százalékkal megnövelte termékei árát, az elnök-vezérigazgató, Ohasi Makio a „történelmi magasságban” járó alapanyagárakkal magyarázta az áremelést, sőt, kiemelte: további drágulásra kényszerülnek a jövő évben.
Az alapanyagárak a kereslettel párhuzamosan emelkednek: a Bloomberg úgy tudja, hogy Kína kitart kaucsukimportjának 10 százalékos növelése mellett, mi-után az abroncstermelés megugrása miatt a kínai gyártók természetesgumi-készlete hét év óta a legalacsonyabb szintre süllyedt. Liu Bin, a Citi Securities elemzője kiemeli, hogy a termelés annak ellenére sem csökkent, hogy az Egyesült Államok tavaly a kínai abroncsimport extra adóztatásáról döntött.
Az előzmény: 2004 és 2008 között több mint háromszorosára, 46 millió darabra emelkedett az Egyesült Államokba exportált kínai gumiabroncsok mennyisége, részben annak köszönhetően, hogy a kínai munkások 20 centes órabérért dolgoznak. A négy év során a kínai abroncsok piaci részesedése 5-ről 17 százalékra emelkedett Amerikában, ez a szakszervezetek szerint 5100 amerikai álláshely megszűnéséhez vezetett. Ezért az Egyesült Államok éppen egy éve 35 százalékos adót vetett ki a Kínából importált abroncsokra
A US-China Business Council (USCBC) megállapította, hogy az első fél évben az amerikai abroncsimport darabszámban 21, értékben 30 százalékkal bővült a bázishoz képest, vagyis a kereskedők a kínai forrásaikat más országok termelőire cserélték.
A június végéig 30 százalékkal visszaesett amerikai exportot más országokba való szállítással ellensúlyoztuk – emelte ki Liu Bin, hozzáfűzve, hogy a hazai autóipar az első fél évben 17 százalékkal növelte abroncsbeszerzését, augusztusban pedig 60 százalékos lett a forgalombővülés.
De nem csupán Kína járműipara fejlődik, ezért a Continental vizsgálja a másik hatalmas fejlődő piacra, Indiába való belépés lehetőségét. Jóllehet a Continental helyi vegyes vállalata, a Modi Tyres a német márkanevet használva teherautó-abroncsokkal látja el az évente 50 százalékkal bővülő piacot, a személykocsiabroncsok évi 35-40 százalékos fejlődési rátája is igen vonzó a konszern számára.
A Hankook Tire pedig a nemrégiben zárult moszkvai autószalonon jelentette be: év végére megkétszerezi 29 oroszországi és a FÁK-országokban lévő kereskedőhálózatát. Mindezt azért, mert eladásait is meg akarja kétszerezni a térségben, hogy piaci részesedése 2014-ben már 7 százalékos legyen. A Hankook az említett piacokon tavaly közel 1,3 millió abroncsot értékesített.
A rácalmási üzembővítés kétharmadánál tartó vállalat globális konszolidált üzemi eredménye – az emelkedő nyersanyagárak ellenére is – elérte a 389,9 milliárd vont (263,3 millió euró) az első fél évben. Az árbevétel 2009 első fél évéhez képest 15,2 százalékkal, 2800 ezer milliárd koreai vonra (1890 milliárd euróra) bővült részben a feltörekvő piacokon – többek között a FÁK-tagállamokban és Latin-Amerikában – elért eladásnövekedésnek köszönhetően. Ehhez hozzájárult a kínai, az észak-amerikai, és a cégcsoport számára legfontosabb európai piacon elért stabil növekedés.
A világ vezető gumiabroncsgyártói közül a Hankook az egyetlen, amelynek nem csökkent a forgalma az elmúlt évben. A rendelésállomány emelkedése alapján a Hankook Tire azt tervezi, hogy 2015-re a Sumitomo és a Pirelli csoportot megelőzve a világ ötödik legnagyobb abroncsgyártójává lép elő. Ehhez az kell, hogy 100 millióra emelkedjen a jelenlegi 78 millió darabos éves termelőkapacitás. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.