Cégvilág

Eltűnhet a New York Times az újságosstandokról

Arthur Sulzberger, a The New York Times kiadó-igazgatója egy konferencián arról beszélt, hogy bizonytalan a nyomtatott kiadás jövője.

Sulzberger a kilencedik Wan-Ifra találkozón úgy fogalmazott: valamikor a jövőben beszüntetik majd a The New York Times nyomtatását, bár ennek dátuma még bizonytalan. A bejelentés időzítése érdekes, hiszen a legendás lap online verziója jövőre már fizetős verzióban jelenik meg. Az NY Times 2007-ben már megkísérelte a modell bevezetését, de akkor letett erről, mert túlzottan lecsökkent az olvasószám – tudósít a Media Week.

A jelenlegi elnök vezetésével most mégis komoly fordulatra készül a lap, hiszen Sulzberger meglátása szerint kockázatot kell vállalnia a működőképes üzleti modell megtalálása érdekében. A Financial Timeshoz hasonlóan a New York Times esetében is bizonyos számú cikk ingyenesen hozzáférhető lesz az olvasók számára, viszont a brit riválissal ellentétben a lap együttműködik a Google-lal a "first click free" modell bevezetése érdekében. Ennek lényege, hogy a tartalmak megjelennek a keresőtalálatok között, és az első kattintással szabadon megnyitható az adott cikk, de ha a felhasználó csak regisztrációval, illetve előfizetéssel navigálhat tovább az adott honlapon.

New York Times nyomtatott online fizetős
Kapcsolódó cikkek