Akár 700– 1000 fős leépítés is várható a Rail Cargo Hungariánál (RCH) – az osztrák Format értesülése szerint. A gazdasági napilap idézi a magyarországi áruszállító vasúttársaság anyavállalata, az ÖBB vezérigazgatóját, aki ugyan konkrét számot nem mondott, de radikális változásokat valószínűsített az RCA-nál, mert szerinte a magyar kormány többször is megváltoztatta a vasúti áruszállítás keretfeltételeit. Christian Kern már a privatizációs vételárat is túlzottnak tartja.
Az RCH közleménye szerint többször és drasztikusan is emelkedtek a hazai vasúti szolgáltatások díjai, emiatt a társaságnak évi 6,5 milliárd forint többletkiadása keletkezett. A válság mellett ennek is szerepe volt abban, hogy tavaly több mint nyolcmilliárd forintos vesztesége volt. Ha nem változott volna meg a magyarországi szabályozási környezet, akkor a tulajdonos intézkedéseinek köszönhetően 2012-re pénzügyileg egyensúlyba került volna a társaság. 2011-től további díjnövelés sújtja az RCH-t. Mindezek miatt kénytelen lesz emelni a fuvardíjakat, kevesebbszer veszi igénybe a hazai vasúti pályát és a MÁV egyéb szolgáltatásait. A közlemény idézi az ÖBB pénteki bejelentését, mely szerint „…a helyzet további fennállása esetén az ÖBB-nek nem marad más választása, mint hogy előkészítse a magyar leányvállalat jelentős átalakítását”.
A kérdés rendezéséről az RCH már egyeztet a MÁV-val és az illetékes minisztériummal. Utóbbi szakállamtitkára, Völner Pál az MTI-nek leszögezte, hogy a pályadíjakat 2004-es bázisáron képezik, vagyis azok lényegében változatlanok. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.