Beolvad a Borsodi Sörgyár Zrt.
Október 31-vel egyesül tulajdonosával és nevet vált a bőcsi székhelyű Borsodi Sörgyár (BS) Zrt. – közölték a Világgazdasággal a vállalat illetékesei. A tranzakció során a BS a Starbev Hungary (SH) Kft.-be olvad be, ez utóbbi elnevezése pedig Borsodi Sörgyár Kft.-re módosul.
A BS közgyűlése és az SH-t alapító multinacionális StarBev még június 30-án határozott arról, hogy racionalizálja a cégcsoport struktúráját és tulajdonosi szerkezetét. A fúzió a működés egyszerűsítését és átláthatóságát célozza, vagyis olyan adminisztratív-technikai változtatásnak minősül, amely nem befolyásolja a vállalat eddigi tevékenységeit. Az egyesüléssel a beolvadó Borsodi Sörgyár Zrt. megszűnik, míg jogai és kötelezettségei a jogutód gazdasági társaságra szállnak át – tették hozzá a társaság illetékesei.
A multinacionális StarBev tavaly decemberben vásárolta meg a BS-t a nemzetközi InBev Anheuser-Buschtól. A StarBev – amely mögött a CVC Capital Partners magánbefektető társaság áll – az elmúlt évi tulajdonosváltás kapcsán hozta létre a Starbev Hungaryt. Ma az SH a Borsodi Sörgyár Zrt. meghatározó tulajdonosa, mivel az 1,7 milliárd forintos jegyzett tőkéjű BS-ben már közvetlenül 100 százalékos részesedést birtokol, míg korábban a BS, egyes önkormányzatok és a dolgozók is tulajdonosok voltak a cégben. A StarBev a tulajdonszerzés óta kétszer is változtatott a cég vezérigazgatói posztján: május elejétől a román Abu-Mihal Catalint, majd augusztus elsejétől Tőtös Zsoltot nevezte ki a BS élére.
Mint ismert, a vállalat – a Dreher Sörgyárak Zrt.-vel és a Heineken Hungária Zrt.-vel együtt – ma meghatározó szerepet tölt be a magyar piacon. A cég tavaly – az egy évvel korábbi egymilliárdos veszteség után – 1,7 milliárd forintos adózás előtti, konszolidált eredményt ért el 40,6 milliárdos forgalom mellett. A korábbi piackutatási felmérések szerint ugyanakkor a hűvös tavaszi–nyári időjárás hatására az idei hazai sörfogyasztás 7-8 százalékkal visszaesett az előző év hasonló időszakához viszonyítva, éves szinten pedig akár két számjegyű keresletcsökkenés is lehet. A társaság vezetői szerint a BS a kedvezőtlen piaci változások ellenére is törekszik megőrizni pozícióit, és ezt többek között költségcsökkentéssel, hatékonyságnöveléssel és innovációval igyekszik elérni. HL