BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Épít a hazai cégekre a Mercedes

A tervek szerint 2012-ben legördül a gyártósorról az első, Kecskeméten készített autó

A tervek szerint halad a kecskeméti Mercedes-gyár építése, és Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója reméli, hogy 2012-ben elkészülhet az első „Made in Hungary” Mercedes. Kecskeméten a jelenlegi A- és B-osztályú kompakt modellek utódgenerációját fogják gyártani, évente több mint százezret.

Noha maga az építkezés csak egy éve kezdődött, az épületekben folynak az épületgépészeti munkálatok, és szeptember óta a berendezéseket is szerelik az üzemekben.

Frank Klein az üzem csütörtöki bokrétaünnepségén arról is beszélt, hogy komolyan számítanak a magyar beszállítókra: a termelés felfutását követően a magyar beszállítások értéke több százmillió euró lesz.

A magyar vállalkozások eddig az 1600 embernek munkát adó 800 millió eurós beruházássorozat építési munkálatai több mint 75 százalékát nyerték el. Emellett a sorozatgyártást 2012-ben kezdő üzem alapanyag- és alkatrész-beszállítására is már 17 magyar cég pályázott sikeresen és nyert el komoly megbízást. Az elkészülte után 2500 főt foglalkoztató Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. jelenlegi 650 alkalmazottja közül 450 a magyar. Az év végére a magyarok száma 480-ra, a németeké 220-ra emelkedik, és a jövő év végén már 1980 magyar munkatárs fog dolgozni az addigra 2200 fős gyárban. A gyár a beszállítók és szolgáltatók körében további 10 ezer főnek ad majd munkát, de jönnek német szakemberek is. Az építés és a működtetés ugyanis nem mehet a Daimler AG szakértői nélkül, ezért mintegy 200 német család is Kecskemétre költözik.

Kecskemét polgármestere, Zombor Gábor kijelentette, hogy – részben a Daimler-beruházással összefüggésben – közel 80 milliárd forint értékű infrastrukturális és egyéb fejlesztés valósul meg a városban.

Az új kecskeméti gyár a Daimler cégcsoport kompaktjármű-szegmensének kompetencia-központját képviselő rastatti gyárral együttműködve végzi majd gyártási tevékenységét. Magyarországon a Mercedes-Benz a mai A- és B-osztály utódgenerációját képviselő négy modell közül kettőt gyárt majd. Ily módon a Mercedes a prémium kompakt szegmens kínálatát bővíti új ügyfélcsoportok megnyerése és az új piacokon való térhódítás érdekében.

A kitűzött határidőterv betartása érdekében már a tervezési fázisban egy új technológiát alkalmaztak: a kecskeméti gyár az első a Mercedes-Benz-gyárak közül, amelynek épületeit, azok műszaki felszereltségét, valamint a gyártósorokat teljes mértékben háromdimenziós digitális tervezéssel készítették. Ennek nagy jelentősége volt a kivitelezési munkálatok pontos ütemezése és a határidő, valamint költségcélok betartása szempontjából.

A beruházás két döntésnek köszönheti a megvalósulást. Az egyik, hogy Románia helyett hazánkat választotta a új autógyára számára a Daimler konszern, és az különösen jó hír volt, hogy a hitelválság kitörésekor sem módosítottak a terveken.

Ezt Rolf Windisch, a Daimler anyakonszern menedzsere is megerősítette, mondván: a legnagyobb kihívás a beruházás során az volt, hogy a gazdasági válság ellenére fektettek pénzt a kecskeméti projektbe. Windisch szerint a megvalósítás gyorsasága is szokatlan az iparágban, hiszen a katasztrofális időjárás ellenére az épületek mindössze nyolc hónap alatt, jórészt az idén készültek el.

A Mercedes a gyár építésével a kompakt gépjárművek kategóriájában kívánja növelni termelési kapacitását, s a kínálatát két modellről négyre növeli. A kecskeméti gyár hozzájárul ahhoz, hogy a portfólió bővítését tartósan gazdaságos módon tudja megvalósítani a német cég.


Döntő érvek

A Daimler AG és a magyar kormány képviselői éppen két éve kötötték meg a szerződést a kecskeméti Mercedes-gyár létesítésének részleteiről. A Daimler több mint 50 lehetséges település közül választotta ki a magyar várost. Az utolsó körben Kecskemét mellett Temesvár, egy másik román, valamint egy lengyel helyszín maradt bent. A szakértőket is meglepte a végső döntés, de végül az infrastruktúra, a bérköltség, a politikai stabilitás, a beszállítói hálózat és a rendelkezésre álló munkaerő miatt egyértelműen Kecskemét mellett voksolt a stuttgarti óriásvállalat.




Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.