Hatalmasat ugrott a Volkswagen
A Volkswagen 2,1 milliárd eurós nettó profitról számolt be a harmadik negyedévben, amelynek során 18 százalékkal emelkedtek az értékesítések. A jelenleg 30,7 milliárd eurós negyedéves eladást produkáló vállalat Martin Winterkorn vezérigazgató szerint 2018-ra átveszi a globális vezető szerepet a Toyotától.
Az Automotive Newsnak nyilatkozó bennfentes szerint a konszern már 2015-re szeretné elérni a tízmillió darabos éves eladási számot. Tim Schuldt, a frankfurti Equinet elemzője úgy látja, a profitabilitási célok tekintetében a Volkswagen már kezdi megközelíteni japán riválisát, így most a fő cél a termék portfólió szélesítése kell, hogy legyen.
A Volkswagen egyébként egyes elemzők várakozásával ellentétben változatlanul hagyta éves célkitűzéseit és arra emlékeztetett, hogy a következő időszakban lassul az eredmények javulása. A jelenlegi tervek szerint a konszernhez tartozó kilenc márka együttes éves eladásai meghaladják a 6,3 millió darabot, 1,9 milliárd eurós üzemi eredmény mellett. Az év első kilenc hónapjában 5,4 millió autó talált gazdára. A márkák tekintetében továbbra is az Audi vezet, 2,27 milliárd eurós üzemi eredménnyel, miközben a Bentley és a Seat továbbra is veszteséget termel.


