Összehasonlító árfolyamokon 2,3 százalékkal kisebb árbevételre tett szert az idei harmadik negyedévben a legnagyobb európai fehérárugyártó Electrolux csoport. A piac továbbra is igen hektikus, ebben a trimeszterben az ázsiai csendes-óceáni térségben és Latin-Amerikában tudta eladásait növelni, miközben Európa és Észak-Amerika a vártnál gyengébb keresletet mutatott. Egy negyedévvel korábban az USA-ban volt rekordméretű a forgalom, ahol abban az időben indították a központi energiatakarékossági kampányokat; ezek keretében a háztartások a kormányzat által támogatott áron cserélhették le háztartási berendezéseiket, ez jelentős előre hozott vásárlásokat generált.
A csoport üzemi eredménye is elmarad az egy évvel korábbitól, ezt részben a dráguló nyersanyagokkal, részben a nagyobb marketingkiadásokkal magyarázza Hans Straberg, a társaságtól az év végén megváló elnök-vezérigazgató.
Mindezek ellenére az első három negyedévre 6 százalékos margint tudott felmutatni a csoport, s ennek éves teljesülését valószínűsíti a cégvezér. A legjövedelmezőbb terméknek egyébként ebben a negyedben is a beépíthető készülékek bizonyultak.
Az időszak során a csoport folytatta akvizíciós tevékenységét a gyorsabb növekedést ígérő térségekben. Ennek keretében mosógépüzemet vett Ukrajnában. Ezenkívül előszerződést kötött a legnagyobb közel-keleti észak-afrikai fehérárugyártó, az egyiptomi Olympic csoport többségi tulajdonának a megszerzésére is.
A skandináv csoport hűtőgép- és porszívógyártásának meghatározó európai bázisát Magyarországon építette ki, a hazai leánycég negyedéves adatai azonban csak néhány hét múlva lesznek elérhetők. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.