Egy új piac meghódításának köszönhetően megháromszorozta bébiételexportját a kecskeméti Univer Product Zrt. Molitórisz Károly vezérigazgató szerint a magyar kereslet szűkülése miatt vált különösen időszerűvé az új külpiacok felkutatása. Az elmúlt években megkezdett piacépítés eredményét tovább javította az exportőröknek kedvezően alakuló forintárfolyam.
A magyar tulajdonú kecskeméti vállalkozás ez év januárjában kezdett szállítani az új exportpiacnak számító Hollandiába, ahová az év végéig ötmillió bébiételt visznek ki. Így – Hollandia mellett – Magyarországon és a hagyományos külpiacnak számító Oroszországban az idén 11,5 millió bébiétel eladását tervezik.
A társaság ketchupból is többet adott el külföldön, mint tavaly. Romániában 1364 tonna paradicsomsűrítményt értékesítve 5 százalékkal, Horvátországban 570 tonnával, 150 százalékkal növelte eladásait. A ketchuphoz kizárólag magyar paradicsomot használnak, és az ehhez, valamint más stratégiai alapanyagokhoz – paprika, vöröshagyma, fokhagyma – kötődő, gyakran évtizedes múltra visszatekintő, hosszú távú beszállítói szerződésekkel mintegy hatszáz alföldi családnak garantálnak biztos megélhetést.
Az Univer Product kecskeméti üzemében tavaly hárommilliárd forintos beruházás eredményeként a legújabb technológiájú keverő- és automata töltőberendezéseket helyezték üzembe. A hazai munkahelyek megtartását biztosító fejlesztés – amelynek a hatékonyság növelésében is nagy szerepe van – a román és a bolgár piac kiszolgálását is lehetővé tette Magyarországról. Egyben hozzájárult ahhoz, hogy a társaság 2009-hez képest idehaza – eredményességét megtartva – az ételízesítők és bébiételek piacán öt százalékkal növelte forgalmát. ÉMZ
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.