Az idén végrehajtott 400 fős létszámbővítés eredményeképpen – 17 éves fennállása során első alkalommal – 6 ezer fölé emelkedett az Audi Hungaria alkalmazottainak száma. Az újonnan fölvettek között 70 mérnök mellett volt 57 olyan alkalmazott is, aki a cég saját szakmunkásképzőjében végzett.
Az alkalmazotti állomány bővítésével párhuzamosan a gyár mintegy 20 százalékkal növelte motortermelését és autógyártását – mondta el a cég évzáró sajtórendezvényén Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója. Így az év végéig a tavalyi 1,384 millió motor és 32 410 autó után körülbelül 1,6 millió motor és 37 ezer sportkocsi hagyhatja el a szerelőszalagokat.
Az ingolstadti anyacég ugyanis meg szeretné ismételni a 2008-as rekordév teljesítményét, amikor több mint egymillió
Audit szállítottak a világpiacra. Az Audi AG beszámolója szerint novemberben a tavaly novemberihez képest 5,2 százalékos növekedéssel, 87 070-re emelkedett az értékesített Audik száma. A múlt havi bővülést elsősorban a nagyobb kínai, amerikai és németországi kereslet produkálta.
A termelési mennyiség növekedése az árbevételben is tükröződik, hiszen a tavalyi első féléves 490 milliárd forinttal szemben most 681 milliárdra rúgott a forgalom, és a növekedés jellemzi a második fél évet is. Ezzel párhuzamosan a tavalyi első félévi közel 20 milliárddal szemben az idén 25 milliárd forintot fordított a társaság gyártástechnológiai és infrastrukturális fejlesztésekre.
A cég szerszámgyára az Audi RS5-ös modell egyes karosszériaelemeinek gyártását is megkezdte. Az RS5-ös már a hatodik Audi-modell, melyhez a magyar vállalat rugalmas kisszériás gyártásban készít magas komplexitású karosszériaelemeket az Audi AG megbízásából.
A magyar leányvállalat ugyanakkor nem csupán az Audi, hanem a Volkswagen konszern többi márkája számára is szállít motorokat, és – mint Thomas Faustmann kiemelte – 16 új motortípus sorozatgyártása kezdődött meg, emellett márciusban kezdte meg a munkát a vállalat legfrissebb egysége, az 55 millió forint értékű felszereléssel létrehozott kísérleti motorgyártó központ. Itt a jövőben az anyacég fejlesztési részlegének megbízásából gyárt olyan erőforrásokat, melyek sorozatgyártására a későbbiekben Győrben kerül sor.
Ami az autó-összeszerelést illeti, tizenkét évvel a járműgyártás megkezdése után, novemberben legördült a sorról az 500 ezredik sportkocsi, és december eleje óta az Audi Hungaria már négy modellt gyárt Győrben, miután a TT Coupé, TT Roadster és A3 Cabriolet mellett megkezdődött az RS3 Sportback összeszerelése is.
Az új modell sorozatgyártását több mint 150 millió forintos beruházás előzte meg, ennek során módosítottak egyes gyártóberendezéseket, és logisztikai fejlesztésre is sor került. A munkatársak pedig speciális képzésen vettek részt az anyacégnél, Ingolstadtban. Az Audi a következő években mintegy 900 millió eurós beruházást valósít meg Győrben, hogy a jelenlegi motor- és autó-összeszerelésen túlmenően teljes gyártási folyamatot telepítsen a vállalatnál. Így 2013-tól évente 125 ezer jármű hagyja el a gyártósorokat, köztük az A3-as modellcsalád egy újabb tagja. Az Audi a beruházással 1800 új munkahelyet teremt.
Alkatrésztervek
A Volkswagen konszern tavaly mintegy 250 milliárd forint értékben vásárolt alkatrészeket Magyarországon. Ebből az Audi AG beszerzése 78, az Audi Hungariáé 39 milliárd forintot tett ki. Beszállítóik jó része nagy nemzetközi komponensgyártók magyar leányvállalatai, amelyek egyebek között turbófeltöltőt, kuplungot, sebességváltót, befecskendezőt gyártanak. Miután az Audi érdeke is, hogy segítse az alkatrészipar fejlesztésére vonatkozó magyar törekvéseket, feltérképezi a magyarországi alkatrészgyártókat, és a kiválasztottakat szeretné Győrbe csábítani. Az Audi Hungaria mintegy 2,5 millió négyzetméteres telephelyén egy beszállítói park létrehozást tervezi, ahol komponensgyártói felépíthetnék üzemegységüket. A társaság így összesen 15 ezer embernek adhat munkát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.