Szerény növekedésre számít a jövő évben a Pick Szeged Zrt., amelyet többnyire a néhány hónapja, a társaság égisze alatt újraindított Herz márka terjesztésére alapoznak – mondta el tegnap a társaság vezérigazgatója. Kovács László hangsúlyozta: 2010 a válság éve volt, nemcsak a Bonafarm csoport részeként működő, a hazai piac első számú szereplőjének számító cég, de az egész húságazat számára. Egyfelől a fogyasztás egész régióban tapasztalt visszaesése miatt, másrészt a növekvő alapanyagárak szorítása, harmadrészt pedig a magas áfatartalom miatt terjedő feketegazdaság következményeként a Pick eredményessége is visszaesett. A társaság számára ugyanakkor a termékpalettájuk magját adó magas minőségi kategóriát képviselő áruk piacának visszaszorulása is kedvezőtlenül hatott. Összességében belföldi piacuk értékben és volumenben is 8-10 százalékos visszaesése határozta meg az évet – mondta el a vezérigazgató, hozzátéve: a kitörési pont számukra az export lehet. Az összbevétel 27-28 százalékát kitevő kivitel azonban egyelőre nem tudta kompenzálni a hazai bevételcsökkenést, így a tavalyi 64 milliárd forintos árbevétel után 2010-ben csak 58 milliárdot prognosztizál a most záruló évre a társaság.
Ami 2011-et illeti, Kovács László úgy fogalmazott, szkeptikus a lehetőségekkel kapcsolatban: az áfacsökkentés továbbra sincs napirenden, a jövedelmi viszonyok alakulása pedig egyelőre kérdéses. Ezért fő céljuk az, hogy megállítsák a csökkenést, ugyanakkor – a szárazáru-portfólióból ma 10 százalékot kitevő Herz márkatermékek forgalmának növelése mellett – az export erősítését tekintik a növekedés útjának. Itt azt szeretnék elérni, hogy a bevétel 30 százaléka származzon a külföldi eladásokból. Ennek érdekében a hagyományos, európai vevőkörön kívül a távol-keleti piacokon erősítene a társaság. A hazai piac esetében pedig 1-2 százalékos bővülésre számítanak.
Kovács László szerint optimizmusra ad okot az is, hogy a szűkülő hazai sertéspiacon alapanyag-ellátásuk egyre nagyobb hányadát tudják biztosítani saját – a Bonafarm csoport cégein belüli – forrásból. Mint elmondta, jövőre 300 ezer sertést dolgoznak fel. Hozzá kell tenni azonban, ez nem elegendő a számukra: különösen a szalonna esetében szorul behozatalra az éves szinten 13-14 ezer tonna szárazárut előállító cég. A vezérigazgató ugyanakkor kiemelte: a Pick termék teljes egészében magyar alapanyagokból készül.
Kitűzött céljuk eléréséhez azonban elengedhetetlen termékeik árának emelése. A reálisnak tartott 10 százalékos növelés a vezérigazgató szerint az általában rossz év eleji kereslet után, márciustól, illetve a húsvéti időszaktól várható. GyM
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.