Járműipar. Először lett elektromos autó az Év autója verseny győztese: a zsűri a Nissan Leafnek ítélte a címet. Igaz, 257 pontjával nem sokkal előzte meg az Alfa Romeo Giuliettát (248) és az Opel Merivát (244). A dobogós hármas után 20 pontos lemaradással jött a negyedik, a Ford C-Max. A Leaf első darabjait jövő tavasszal szállítják ki a portugál, angol, svájci, ír és holland megrendelőknek. Azért ezekben az országokban kezdődik az európai értékesítés, mert kormányaik öt-nyolcezer eurót érő vásárlásösztönző támogatásai/kedvezményei révén a kocsi fogyasztói ára – a különleges akkumulátorokkal együtt – 30 ezer euró körül alakul.
A világ legnagyobb autógyártói rengeteg pénzt öntenek az alternatív meghajtások fejlesztésébe, de néhány szakértő úgy véli, a tisztán elektromos járművek (EV) világpiaci részaránya tíz év múlva sem haladja meg az 5 százalékot.
A Nissan-Renault elnöke, Carlos Goshn ennél merészebb: 10 százalékra számít. Sőt, amint a Bloomberg hírügynökségnek elmondta, három év alatt nyereségessé válhat a csoport EV-üzletága.
Timothy Manganello, a BorgWarner vezérigazgatója viszont igen szkeptikus. Szerinte a nagy teljesítményű, kis tömegű akkumulátorok magas ára korlátozza az elektromos járművek elterjedését: egy akkucsere 10-14 ezer dollárba is kerülhet. Emiatt a szakember csupán 2–5 százalék közé teszi az EV-arányt a 2020. év világpiacán. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.