Az elmúlt évihez hasonló árbevételt és 750 millió forintos adózás előtti eredményt vár a kecskeméti Univer Product Zrt. Amint Molitórisz Károly vezérigazgató lapunknak elmondta, október végéig a bázisnak megfelelő, 12,2 milliárd forintos árbevétel mellett 601,8 millió forint volt a jelenleg három telephelyen 504 főt foglalkoztató társaság adózás előtti eredménye. A tízhavi exportbevétel összege elérte a 2,31 milliárd forintot.
Az Univer Product azon kevés magyar cég egyike, amelyek a tavalyi 2,7 milliárdos és az idei 300 millió forintos beruházások eredményeként a válság ellenére is növekedni, fejlődni tudtak. A társaság az idén kezdett bébiételeket szállítani a holland és a belga piacra, de ez az oda irányuló idei 5 millió darabos export – akárcsak a 7 millió darabos oroszországi kivitel – bérmunka. Ahhoz ugyanis, hogy Európában önállóan, saját márkanévvel jelenjen meg a jövőre is 300 millió forintos beruházássorozatot tervező cég, annyi pénz kellene, hogy nem érné meg a befektetést.
Viszont a csupán öt éve gyártott bébiételekkel már olyan hírnévre tett szert az Univer, hogy újabb megkeresés érkezett Németországból, és a gyártás már túl is van a német vállalat auditálásán. Minderre a már említett tavalyi 2,7 milliárdos zöldmezős beruházás folytán lett képes a cég. Az új üzemcsarnok a hatékonyságnövelés mellett lehetővé tette a tartósítószer-mentes termékskála kiszélesítését, valamint a gyártási és késztermék-tárolási kapacitás bővítését. A belga–holland export egyik feltételeként munkába állítottak egy új üvegvizsgáló berendezést és – az esetleges idegenanyag-tartalom kiszűrésére – a kész bébiételes üvegeket röntgennel átvilágító készüléket is üzembe helyeztek.
Mindezek eredményeként megduplázódott a cég hazai bébiétel-eladása és piaci részesedése elérte a 18 százalékot – emelte ki Molitórisz Károly, hozzáfűzve, hogy az ételízesítők kategóriájában a majonéz után már a mustárok piacán is vezető pozí-cióba került az Univer, amely jövőre a ketchupokból is a legnagyobb értékesítő akar lenni.
Most pedig új lekvárcsaláddal és paradicsomitallal lép piacra a cég. A Kecskeméti Tradíció márkanév alatt a boltokba kerülő termékek legfontosabb jellemzője, hogy kizárólag hazai, elsősorban Kecskemét környékén termelt alapanyagokból, tartósítószer, valamint ízfokozók felhasználása nélkül készülnek. Az öttagú lekvárcsalád az alapízek mellett (sárgabarack, málna, szamóca) meggy- és bodzaízekben kerül december elejétől a polcokra, 280 grammos kiszerelésben.
A kecskeméti székhelyű, magyar tulajdonban lévő Univer Product Zrt. az Univer csoport tagja. A holding érdekeltségi körébe tartozik a kereskedelmi egységeket tömörítő Univer Coop Zrt. és a régió egyik legrégibb bevásárlóközpontja, az Alföld Áruház is. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.