Cégvilág

Kína húzta a Magyarországon is ismert márka eredményét

Folyó év első kilenc hónapjában 14 százalékkal 8866 millió euróra nőtt az – egyebek mellett a Zara, a Bershka, a Stradivarius márkákat tulajdonló – spanyol Inditex árbevétele. A társaság közleménye szerint a forgalmon jelentősen az ázsiai eladások lendítettek. Novembertől Magyarországról is elérhető a Zara webshop.

Az Inditex adózott eredmény jelentősen, 42 százalékkal ugrott 2009 első kilenc hónapjában, s így elérte az 1179 millió eurót. A kilenc hónap alatt a divatkonszern világszerte 300 üzletet nyitott, s ezekkel együtt 4907-re nőtt a hálózat, az ötezres határt már a negyedik negyedévben, decemberben érte el a vállalat, ekkor nyílt meg ugyanis a római Palazzo Bocconi központban az új Zara üzlet.

A legfontosabb terjeszkedési terület idén is a Távol-Kelet – áll az Inditex-közleményben. Az év első kilenc hónapjában összesen nyolt Zara üzlet nyílt Japánban, nyolc Dél-Koreában és 42 Kínában. A vállalat így Kína 28 városában immár 140 egységet üzemeltet, a Zara mellett olyan márkákkal, mint a Massimo Dutti, a Bershka, a Stradivarius és a Pull&Bear

A vállalat komolyan terjeszkedett az európai piacokon is: Szentpétervár és Milánó mellett a francia és spanyol városok is gazdagodtak Inditex üzletekkel.

Az elmúlt hónapokban elindult a Zara.com, a márka webshopja, amely egyelőre hat európai országot szolgál ki, de a tervek szerint jövőre az Egyesült Államokba, Japánba, Dél-Koreába, Dél-Afrikába és Ausztráliába is szállítanak majd. Az online üzletből Magyarországra is rendelhetnek a vásárlók.

Világgazdaság Online-->

webshop Inditex Stradivarius kereskedelem Zara Massimo Dutti Beshka
Kapcsolódó cikkek