BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Itthon is egyre többen fizetnek elő digitális televíziózásra

Már közel 1,4 millió háztartás fizet elő Magyarországon digitális televíziózásra. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb összesítése szerint a múlt év novemberében 31 ezerrel nőtt ez a mutató.

A hatóság becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziószolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A digitális előfizetéseken belül az elmúlt év novemberében 524 ezerről 537 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy az internetalapú IPTV-re előfizetők száma, és 830 ezerről 848 ezerre gyarapodott a műholdas szolgáltatást igénybe vevőké. Ezáltal az előfizetéssel rendelkező otthonokon belül a digitális kábeltévé vagy az IPTV aránya az októberi 20,2 százalékról 20,5-re, a műholdasoké 32,1-ről 32,4 százalékra nőtt.

Ezzel szemben viszont tovább zsugorodott az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya, októberben még 47,7 százalékos volt ez az érték, ám novemberben már csak 47,1 százalékot mértek.

A vezetékes tévészolgáltatások esetében a piacvezető társaság, az UPC részesedése az októberi 33,2 százalékról 33-ra csökkent, a Magyar Telekom hányada 23 százalékon maradt, míg a Digié 15,9-ről 16,4 százalékra bővült.

A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi – idesorolva a Hello HD Kft. által üzemeltetett Hello Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető Digi részesedése az októberi 45,2-ről 45,6 százalékra, a UPC-é pedig 21,7-ről 21,8 százalékra nőtt, míg a Magyar Telekomé 29,0 százalékról 28,8-re csökkent.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.