Igen elégedett az elmúlt év eredményeivel Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető igazgatója, hiszen nem csupán a jármű- és a motorgyártás teljesítménye nőtt mintegy 19 százalékkal, a cég létszáma is több mint ötszázzal bővült, és – 17 éves fennállása során első alkalommal – meghaladta a 6100 főt.
Az, hogy közel 300 ezerrel több motor készült a gyárban és az összeszerelt sportautók száma is majdnem ötezerrel emelkedett, azt jelzi, hogy a vállalat a 2009-es válság után ismét dinamikus fejlődési pályára állt – hangsúlyozta a cégvezető, rámutatva, az ingolstadti anyavállalat sikerrel érte el azt a célt, hogy megismételje a 2008-as rekordév teljesítményét, amikor több mint egymillió Audit szállítottak a világpiacra.
Az Audi AG az elmúlt évben 15 százalékkal több, 1,092 millió gépkocsit értékesített világszerte. Kínában 43 százalékkal több, 228 ezer darabos eladásával megdöntötte saját rekordját a prémium szegmensben, az Egyesült Államokban pedig átlépte a százezres határt. Peter Schwarzenbauer, az Audi AG igazgatótanácsának marketingért és az értékesítés területeiért felelős tagja kiemelte: a vállalat arra törekszik, hogy az amerikai értékesítésén belül az A7 Sportback, illetve az A6-os és az A8-as új generációival megduplázza felső kategóriás modelljei arányát. Ami a kisebb autóit illeti, a közelmúltban piacra dobott A1-es – az előzetes várakozásoknak megfelelően – jelentős forgalomemelkedést eredményezett Németországban, ahol a decemberi növekedéshez az ismételten bővülő flottaeladások is nagyban hozzájárultak.
A piaci igények változását és a motorfejlesztés eredményeit mutatja, hogy a legnagyobb mértékben, 270 ezerrel a négyhengeres motorok gyártási darabszáma nőtt Győrben, és meghaladta az 1,284 milliót. De ugyancsak bővült a hat-, nyolc- és tizenkét hengeres motortermelés – bár ez utóbbiból csak 700 hagyta el a szerelőszalagot, míg hathengeresből közel 330 ezer.
A vállalat ugyanakkor nem csupán az Audi, hanem a Volkswagen konszern többi márkája számára is szállít erőforrást, és 16 új motortípus sorozatgyártása kezdődött meg tavaly. Az elmúlt év egyik legfontosabb eseménye a kísérleti motorgyártó központ márciusi megnyitása volt. Mint Thomas Faustmann kiemelte, itt az anyacég fejlesztési részlegének megbízásából olyan erőforrások készülnek, amelyek sorozatgyártására a későbbiekben Győrben kerül sor.
Ami az autó-összeszerelést illeti, tizenkét évvel a járműgyártás megkezdése után, novemberben legördült a sorról az 500 ezredik sportkocsi, és december eleje óta az Audi Hungaria már négy modellt gyárt Győrben, miután a TT Coupé, TT Roadster és A3 Cabriolet mellett megkezdődött az RS 3 Sportback összeszerelése is. Az új modell sorozatgyártását – amelynek 340 lóerős motorja is Győrben készül – több mint 150 millió forintos beruházás előzte meg, amely során módosítottak, egyes gyártóberendezéseket és logisztikai fejlesztésre is sor került. Az Audi Hungaria szerszámgyára pedig – az RS 5 sportkocsi karoszszériaelemeinek gyártását megkezdve – már hat különleges Audi modell számára szállít komplex megmunkálású karosszériaelemeket Ingolstadtba. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.