BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ázsiában arat a Suzuki

Iparági elemzők jóval optimistábbak, mint a japán autógyártó cég vezetői

A Suzuki Motor Corp. üzemi eredménye 31 százalékkal nőtt a tavalyi utolsó negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. A japán társaság tegnap kiadott jelentése szerint tavaly október–decemberben a működési nyereség 23,64 milliárd jen (287,7 millió dollár) volt, ez nagyjából megfelelt az elemzői előrejelzések 24 milliárdot valószínűsítő átlagának. Az adózás utáni profit megnégyszereződött, 12,2 milliárd jenre emelkedett az előző évi 3 milliárdról. A társaság szerint tartható az ez év március végén befejeződő üzleti év egészére kitűzött cél, a 100 milliárd jen nagyságú működési eredmény. Az elemzők ennél optimistábbak, 115,8 milliárdot, az előző évinél 46 százalékkal nagyobb működési eredményt jósolnak.

A világcég honlapja szerint az üzleti év december végén zárult háromnegyedében az árbevétel 8,4 százalékkal, 1927,7 milliárd jenre emelkedett. A növekedést annak köszönhetően érte el a Suzuki, hogy Japánban bővült az autók, Ázsia-szerte pedig a gépkocsik és motorkerékpárok értékesítése, jóllehet az észak-amerikai és európai forgalom elmaradt a 2009 azonos időszakában elérttől.

A csoport különféle üzletágainak kilenchavi működése meglehetősen eltérő volt. A harmadik generációs Swift – amelynek világautó szerepet szánt Szuzuki Oszamu elnök-vezérigazgató – komoly üzleti eredményeket hozott a cégnek Japánban, Indiában és Indonéziában. Így az autós üzletág 9,4 százalékkal, 1722 milliárd jenre bővítette forgalmát december végéig, és eredményessége 63 százalékkal, 91,6 milliárd jenre emelkedett.

A társaság egy januári közleménye szerint a 2010-es naptári évben minden korábbinál több, 2,893 millió autót gyártottak világszerte, ez 121 százalékos növekedés az előző évhez képest. A globális termelési rekord elsősorban az indiai és a kínai piacon elért növekedés eredménye. Indiában volt a legnagyobb növekedés, itt tavaly 32 százalékkal több kocsit adtak el, mint 2009-ben.

Azonban egyre többe kerül az autó fenntartása, ezért elemzők szerint az indiai értékesítés növekedési üteme az idén jóval lassúbb, 12-15 százalékos lehet.

Ugyancsak jó eredménnyel zárta az első három negyedévet a hajómotorokat és egyéb gépeket gyártó üzletág, amely közel ötödével nagyobb, 33,5 milliárd jenes bevételt és hasonló arányú emelkedéssel 5,1 milliárdos üzemi eredményt ért el. Ez az üzletág ugyanakkor az autókkal ellentétben éppen Észak-Amerikában és Európában növelte eladásait.

A motorkerékpárok értékesítésével származó bevétel 4,6 százalékkal, 186,3 milliárd jenre mérséklődött amiatt, hogy Európában és Amerikában komoly mértékben szűkült a nagy teljesítményű motorkerékpárok piaca, és ez az üzletágnak 7 milliárd jenes üzemi veszteséget okozott. DK

Az idén 170 ezer autó

A Magyar Suzukinál június óta készülő Swift III-asból több mint 37 ezer hagyta el év végéig a szerelőszalagot. A modell dízelmotoros változatából – amelynek sorozatgyártása az év elején kezdődött – 18 ezer készül az idén. A társaság a tervek szerint a tavalyihoz hasonló mennyiséget, összesen 170 ezer autót szállít le megrendelőinek.

A 27 EU- és három EFTA- tagországban a 2009-es 249 ezerről tavaly ötödével – a kiskocsipiac szűkülésével párhuzamosan –, 195 500-ra csökkent a gazdára talált Suzukik száma.

A 27 EU- és három EFTA- tagországban a 2009-es 249 ezerről tavaly ötödével – a kiskocsipiac szűkülésével párhuzamosan –, 195 500-ra csökkent a gazdára talált Suzukik száma. -->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.