BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Látványosan növelte profitját az Electrolux

Elsősorban az ázsiai és a latin-amerikai piacoknak köszönhetően zárhatott jó évet 2010-re az Electrolux csoport. Európában és Észak-Amerikában viszont nyomott maradt a kereslet a fehéráruk iránt, ami levitte a kiskereskedelmi árak szintjét, miközben itt az átlagosnál jobban drágultak az alapanyagok. A világ második legnagyobb háztartásikészülék-gyártójának számító, Magyarországon több termékből is európai szintű termelési kapacitásokat kiépítő skandináv nagyvállalat 2010-ben összehasonlítható árfolyamon 1,5 százalékkal tudta növelni a bevételét, amely meghaladta a 106 milliárd svéd koronát (1 svéd korona = 30,33 forint).

A társaság profitja még ennél is nagyobb arányban javult, az egy évvel korábbi 2,6 milliárdról 4 milliárd közelébe, amit a nemrégiben kinevezett új vezérigazgató egyebek mellett a költségcsökkentést, hatékonyságnövelést célzó, következetesen végrehajtott átszervezéseknek tulajdonít. (A magyarországi leányvállalat számait néhány hét múlva hozza nyilvánosságra az itteni vezetés.)

Az új üzleti évre további nyersanyagár-emelkedésekkel számol a fehérárugyártó, ez a becslései szerint mintegy 1,5-2 milliárd koronával növeli majd a termelési költségeket. A keresletet tekintve Európában és Amerikában szerény mértékű növekedés várható, az is inkább az év második felétől kezdődően. VG

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.