Luxusra van pénze az embereknek
Az LVMH igazi nyertese az utóbbi időszaknak, hiszen a gazdasági talpraállás megdobta forgalmát a hagyományos piacain, ám emellett az olyan fejlődő országokban, mint Kína is komoly fejlődést tudott felmutatni. Ennek köszönhetően a cég forgalma tavaly 20,3 milliárd euróra rúgott, ami 19 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi profitot.
Az üzemi nyereség 4,3 milliárd euró lett, ez 29 százalékos emelkedés a 2009-es eredményhez képest; az eredményhez jelentősen hozzátett a TAG Heuer órák és a Moët & Chandon pezsgők eladásainak drámai javulása.
Az LVMH bor- és párlatrészlege összeszedte magát, a 2009-es mérséklődés után tavaly már 19 százalékkal nőtt a forgalom és 3,2 milliárd euróra rúgott. A nyereség 22 százalékkal 930 millió euróra nőtt. A legnagyobb és legismertebb ágazat, a divat- és bőrrészleg 20 százalékkal 7,6 milliárd euróra növelte az eladásokat, miközben a profit 2,5 milliárd eurót tett ki, ami 29 százalékot jelent.
A luxuskiadások 2009-ben jegyzett történetük legrosszabb évét zárták 9 százalékos mérséklődéssel, tavaly viszont már 10 százalékos volt a bővülés. A Barclays Capital felmérése szerint a világ luxuskiadásainak 12 százaléka Kínából származik, ahol évi 20-30 százalékos az ágazat bővülése.


