Födelmesi Tibor
A DHL Global Forwarding ügyvezető igazgatója
Megőrizni
„Célunk, hogy megőrizzük és tovább javítsuk piacvezető légi és tengeri szállítmányozói pozíciónkat. A tavalyi drasztikus áremelkedést és enyhe kapacitásbővítést követően 2011-ben viszonylag stabil, kissé szűkös kapacitásokkal kell számolnunk a légi szállítmányozásban, a különböző gazdasági és piaci tényezőknek köszönhetően várhatóan enyhén emelkedő, egyes útvonalakon jelentős eltérést hordozó árszínvonal mellett. A tengeri szállítmányozásban kapacitásbővítésre és az első fél évben stabil árszínvonalra számítunk. Az idén kiemelt figyelmet szentelünk a fejlesztéseknek és egyes speciális szegmensek testre szabott kiszolgálásának, ennek érdekében a múlt év végén létszámot is bővítettünk. A kis- és középvállalkozások igényeire szabott, illetve az ipari projektek szállításához kapcsolódó tanácsadói és szállítmányozási tevékenység áll ebben az évben a középpontban. Olyan innovatív megoldásokat igyekszünk kialakítani, mellyel ügyfeleink számára hozzáadott értéket teremtünk.”
Karmazin György
A BI-KA Logisztika Kft. ügyvezető igazgatója
Felfutás
„Az export további növekedésében bízok, ezen belül is a Németországba irányuló forgalom 5-10 százalékos bővülésében. Felméréseink szerint meglepetésország lehet Lengyelország és Románia. Az import volumene és számossága szezonálisan és területileg is változó intenzitást mutat majd. Összességében növekvő megrendeléseket várok, elsősorban a közúti és konténeres forgalomban, emellett bízok a raktár-logisztikai terület felfutásában is. 2010 cégünk eddigi legjobb éve volt. Jelentős növekedést értünk el árbevételben és eredményben is. Ennek a dinamikus bővülésnek a folytatását várom az idén is. A következő évekre vonatkozó írott stratégiánk elkészült, és abban szép fejlődési utat vizionáltak a munkatársaim. A további fejlődésünkhöz szükséges erőforrá-sok a rendelkezésünkre állnak. Tervezett beruházásaink, szervezetfejlesztéseink és egyedi megoldásaink lehetővé fogják tenni a sikeres üzletmenet folytatását.”
Kovács Imre
A Rail Cargo Hungaria Zrt. elnök-vezérigazgatója
Egyensúly
„A legfontosabb idei feladat a pénzügyi egyensúly feltételeinek megteremtése. A társaság a cél érdekében számos folyamatot automatizáló új informatikai megoldásokat vezet be, emeli a fuvarozási díjakat, a cég méretét pedig a piaci igényekhez igazítja. Erre azért van szükség, mert a társaság 2010-ben több mint 10 százalékkal, 35,3 millió tonnára növelte ugyan a fuvarteljesítményét és fokozta piaci jelenlétét is, ám eredményessége nem javult. Az eredményes gazdálkodás érdekében a vállalat már tavaly új korszakot nyitott fejlődésében. Új nevet vett fel, s megkezdte önálló vontatási tevékenységét saját mozdonyaival és mozdonyvezetőivel. Hatékonyságnövelő intézkedések sorát indította el: létrehozta területi üzemeltetési központjait, elkezdte informatikai rendszerének cseréjét, Ausztria felé megvalósította a határon történő megállás nélküli közlekedést, és aktív kereskedelmi tevékenységet indított. Új beruházásokra csaknem nyolcmilliárd forintot költött.”
Szalma Botond
A Primsoll Kft. ügyvezető igazgatója
Élénkülés
„Nem szeretnék abba a hibába esni, hogy mindig jobb évre számítok. Változatlan véleményem, hogy nem gazdasági, hanem erkölcsi és morális válság van, minden más erre épül. Ezért is lesz nehezebb a kapaszkodás. Emiatt a létező alagút vége egyáltalán nem látszik. Kis élénkülés tapasztalható ugyan a feladott mennyiségekben, és az átlagfuvardíjak a szörnyűséges 2009–10 szintjét már meghaladják, de mindez még közel sem elegendő a folyamatos fejlődéshez és egyes iparági szereplők talpra állásához. A kapacitások kihasználásában most az jár jól, aki okosan osztotta be a flottáját, egyharmad-egyharmad saját, időbérelt és spot- (azonnali) piaci részesedést alakítva ki. Ebből most az utóbbi bérléseket azonnal ki lehet hagyni, ezzel az első két „flottarész” levegőhöz jut. Átszervezés nem szükséges, mert szerencsénkre »jolly jokerekkel« dolgozunk. Fejlesztést egyedül a Fluvius hajózási társaságunknál tervezünk. Használt hajóköteléket vásárolunk.”
Vásárhelyi Árpád
A Schenker Kft. ügyvezető igazgatója
Beruházások
„Az idén lassú növekedést várok. A válság kezdetéhez hasonlóan ez is később érkezik hazánkba, mint exportunk nyugati célországaiba. Németországban például a gazdaság már jelentősen nő, és a fuvardíjak is emelkednek. Irigységgel nézem, amikor valamelyik német társaság 4-6 százalékos díjemelést jelent be. Mi még messze nem tartunk itt. Az idei célunk, hogy az üzemanyagárak és az autópályadíjak emelkedésével lépést tudjunk tartani; nem számítunk a fuvardíjak reálértékének további növekedésére. Nehéz évet várunk a vasút területén, a piac koncentrálódott, így kevesebb, de nagyobb szereplők harcolnak a csökkenő volumenű piacon a nagyobb »tortaszeletért«. Árbevételünket valamivel az inflációs várakozások fölé terveztük. A közúti gyűjtőszállítmányozásban növekvő kapacitáskihasználtságot várunk, ettől remélve a jobb gazdasági eredményt. Új beruházásokat is tervezünk, jellemzően a raktárlogisztika területén. Ismét célul tűztük ki a költséghatékonyság növelését és az adminisztrációs folyamataink optimalizálását.”
Wáberer György
A Waberer’s Holding elnök-vezérigazgatója
Növekedés
„Stabil piaci környezetre és két számjegyű forgalomnövekedésre számítok. A cégcsoport 2010. évi várható értékesítése 15 százalékkal haladja meg a tavalyelőtti értéket. A közúti fuvarozási és logisztikai tevékenységének nagyobbik részét az euróövezetben bonyolító társaság tavalyi várható árbevétele 340 millió euró. Az ágazatban Európa-szerte a finanszírozási csatornák kiszáradása és a növekvő üzemanyagárak miatt csődhullám söpört végig, amely még nem ért véget. A társaság élni tudott a csökkenő kapacitások által kialakult keresleti piac lehetőségeivel, ugyanis a válságra mélyreható szerkezetátalakítási programmal reagált. Optimalizálta létszámát, decentralizálta, profitcentrumokba szervezte ki legtöbb operatív tevékenységét, miközben erejét új piacok feltárására koncentrálta. A cégcsoport 2010 közepén lezárta a válságkezelés időszakát. A kereskedelmi gázolajár bevezetése és az adómentes napidíj emelése jelentősen növeli a magyar közúti fuvarozók versenyképességét az unióban.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.