BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Milyen évre számít és mit tervez a cége 2011-ben?

Födelmesi Tibor

A DHL Global Forwarding ügyvezető igazgatója

Megőrizni

„Célunk, hogy megőrizzük és tovább javítsuk piacvezető légi és tengeri szállítmányozói pozíciónkat. A tavalyi drasztikus áremelkedést és enyhe kapacitásbővítést követően 2011-ben viszonylag stabil, kissé szűkös kapacitásokkal kell számolnunk a légi szállítmányozásban, a különböző gazdasági és piaci tényezőknek köszönhetően várhatóan enyhén emelkedő, egyes útvonalakon jelentős eltérést hordozó árszínvonal mellett. A tengeri szállítmányozásban kapacitásbővítésre és az első fél évben stabil árszínvonalra számítunk. Az idén kiemelt figyelmet szentelünk a fejlesztéseknek és egyes speciális szegmensek testre szabott kiszolgálásának, ennek érdekében a múlt év végén létszámot is bővítettünk. A kis- és középvállalkozások igényeire szabott, illetve az ipari projektek szállításához kapcsolódó tanácsadói és szállítmányozási tevékenység áll ebben az évben a középpontban. Olyan innovatív megoldásokat igyekszünk kialakítani, mellyel ügyfeleink számára hozzáadott értéket teremtünk.”


Karmazin György

A BI-KA Logisztika Kft. ügyvezető igazgatója

Felfutás

„Az export további növekedésében bízok, ezen belül is a Németországba irányuló forgalom 5-10 százalékos bővülésében. Felméréseink szerint meglepetésország lehet Lengyelország és Románia. Az import volumene és számossága szezonálisan és területileg is változó intenzitást mutat majd. Összességében növekvő megrendeléseket várok, elsősorban a közúti és konténeres forgalomban, emellett bízok a raktár-logisztikai terület felfutásában is. 2010 cégünk eddigi legjobb éve volt. Jelentős növekedést értünk el árbevételben és eredményben is. Ennek a dinamikus bővülésnek a folytatását várom az idén is. A következő évekre vonatkozó írott stratégiánk elkészült, és abban szép fejlődési utat vizionáltak a munkatársaim. A további fejlődésünkhöz szükséges erőforrá-sok a rendelkezésünkre állnak. Tervezett beruházásaink, szervezetfejlesztéseink és egyedi megoldásaink lehetővé fogják tenni a sikeres üzletmenet folytatását.”


Kovács Imre

A Rail Cargo Hungaria Zrt. elnök-vezérigazgatója

Egyensúly

„A legfontosabb idei feladat a pénzügyi egyensúly feltételeinek megteremtése. A társaság a cél érdekében számos folyamatot automatizáló új informatikai megoldásokat vezet be, emeli a fuvarozási díjakat, a cég méretét pedig a piaci igényekhez igazítja. Erre azért van szükség, mert a társaság 2010-ben több mint 10 százalékkal, 35,3 millió tonnára növelte ugyan a fuvarteljesítményét és fokozta piaci jelenlétét is, ám eredményessége nem javult. Az eredményes gazdálkodás érdekében a vállalat már tavaly új korszakot nyitott fejlődésében. Új nevet vett fel, s megkezdte önálló vontatási tevékenységét saját mozdonyaival és mozdonyvezetőivel. Hatékonyságnövelő intézkedések sorát indította el: létrehozta területi üzemeltetési központjait, elkezdte informatikai rendszerének cseréjét, Ausztria felé megvalósította a határon történő megállás nélküli közlekedést, és aktív kereskedelmi tevékenységet indított. Új beruházásokra csaknem nyolcmilliárd forintot költött.”


Szalma Botond


A Primsoll Kft. ügyvezető igazgatója

Élénkülés

„Nem szeretnék abba a hibába esni, hogy mindig jobb évre számítok. Változatlan véleményem, hogy nem gazdasági, hanem erkölcsi és morális válság van, minden más erre épül. Ezért is lesz nehezebb a kapaszkodás. Emiatt a létező alagút vége egyáltalán nem látszik. Kis élénkülés tapasztalható ugyan a feladott mennyiségekben, és az átlagfuvardíjak a szörnyűséges 2009–10 szintjét már meghaladják, de mindez még közel sem elegendő a folyamatos fejlődéshez és egyes iparági szereplők talpra állásához. A kapacitások kihasználásában most az jár jól, aki okosan osztotta be a flottáját, egyharmad-egyharmad saját, időbérelt és spot- (azonnali) piaci részesedést alakítva ki. Ebből most az utóbbi bérléseket azonnal ki lehet hagyni, ezzel az első két „flottarész” levegőhöz jut. Átszervezés nem szükséges, mert szerencsénkre »jolly jokerekkel« dolgozunk. Fejlesztést egyedül a Fluvius hajózási társaságunknál tervezünk. Használt hajóköteléket vásárolunk.”


Vásárhelyi Árpád

A Schenker Kft. ügyvezető igazgatója

Beruházások

„Az idén lassú növekedést várok. A válság kezdetéhez hasonlóan ez is később érkezik hazánkba, mint exportunk nyugati célországaiba. Németországban például a gazdaság már jelentősen nő, és a fuvardíjak is emelkednek. Irigységgel nézem, amikor valamelyik német társaság 4-6 százalékos díjemelést jelent be. Mi még messze nem tartunk itt. Az idei célunk, hogy az üzemanyagárak és az autópályadíjak emelkedésével lépést tudjunk tartani; nem számítunk a fuvardíjak reálértékének további növekedésére. Nehéz évet várunk a vasút területén, a piac koncentrálódott, így kevesebb, de nagyobb szereplők harcolnak a csökkenő volumenű piacon a nagyobb »tortaszeletért«. Árbevételünket valamivel az inflációs várakozások fölé terveztük. A közúti gyűjtőszállítmányozásban növekvő kapacitáskihasználtságot várunk, ettől remélve a jobb gazdasági eredményt. Új beruházásokat is tervezünk, jellemzően a raktárlogisztika területén. Ismét célul tűztük ki a költséghatékonyság növelését és az adminisztrációs folyamataink optimalizálását.”


Wáberer György

A Waberer’s Holding elnök-vezérigazgatója

Növekedés

„Stabil piaci környezetre és két számjegyű forgalomnövekedésre számítok. A cégcsoport 2010. évi várható értékesítése 15 százalékkal haladja meg a tavalyelőtti értéket. A közúti fuvarozási és logisztikai tevékenységének nagyobbik részét az euróövezetben bonyolító társaság tavalyi várható árbevétele 340 millió euró. Az ágazatban Európa-szerte a finanszírozási csatornák kiszáradása és a növekvő üzemanyagárak miatt csődhullám söpört végig, amely még nem ért véget. A társaság élni tudott a csökkenő kapacitások által kialakult keresleti piac lehetőségeivel, ugyanis a válságra mélyreható szerkezetátalakítási programmal reagált. Optimalizálta létszámát, decentralizálta, profitcentrumokba szervezte ki legtöbb operatív tevékenységét, miközben erejét új piacok feltárására koncentrálta. A cégcsoport 2010 közepén lezárta a válságkezelés időszakát. A kereskedelmi gázolajár bevezetése és az adómentes napidíj emelése jelentősen növeli a magyar közúti fuvarozók versenyképességét az unióban.”

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.