Cégvilág

Interneten bővít a Media-Saturn

Az internet „forró” téma ma Európa legnagyobb elektronikai hálózatánál. A Media-Markt és Saturn kínálata egyelőre még nem elérhető a világhálón, de az irány mindenképpen efelé mutat – írja összeállításában a Financial Times Deutschland.

A Metro holding tulajdonában álló Media-Saturn elektronikai cikkeket forgalmazó kiskereskedelmi lánc felvásárolta a Redcoon online üzletet. Az adásvételi szerződét hétfőn írták alá – erősítette meg az FTD értesülését a Metro. Az ügylet értékét nem hozták nyilvánosságra.

A Media-Saturn online debütálását már többször elhalasztotta a vállalat, részben a menedzsment tagjai nem értettek egyet az online üzlet beindításának mikéntjéről, másrészt technikai problémákra is hivatkoztak.

Mintegy 20,8 milliárd eurós forgalmával és 70 ezer fős alkalmazotti gárdájával a Media-Saturn Európa legnagyobb elektronikai kiskereskedelmi lánca. A Redcoon-t 2003-ban egy egykori Media-Saturn alkalmazott alapította. A vállalkozás szórakoztató-elektronika, számítástechnika, háztartási gépek mellett könyveket, sporteszközöket is árul. Németország mellett 10 országban működik, több mint hárommillió vevője van évente, 2009/2010-es üzleti évben 354 millió euró árbevételt könyvelt el. Az FTD szerint a vállalat nyereséges, s garantált a növekedése.

A Handelsblatt már egy korábbi cikkében beszámolt arról, hogy a Metro csoport húzóvállalatainak számítottak a Saturn és a Media Markt láncok sokat vesztettek azzal, hogy kimaradtak az online fejlődésből. Tavaly a két társaság bevétele már stagnált, a vásárlók az internetre vándoroltak. A különböző árösszehasonlító portálok megnyitották a konkurens csatornákat a vevőknek.

„A fukar mindenit”  és a „Hülye azért nem vagyok” reklámszlogen sokáig vonzotta a vevőket az áruházakba. Éveken keresztül a két vállalat a német kiskereskedelem sikertörténetének számított, s 1979-es alapítás óta folyamatosan terjeszkedtek, s úgy tűnt a növekedés megállíthatatlan.

Tavaly azonban, történetének először Németországban stagnálta a Media-Saturn értékesítése. Egyre több vásárló hasonlítja ugyanis össze az árakat az erre szakosodott portálokon, s nem ritkán akadnak olcsóbb árakra – írja a német napilap.

A két elektronikai áruházlánc azonban még továbbra is a METRO konszern hajtómotorja: a decemberi forgalommal együtt 2010 negyedik negyedévében 5,7 százalékkal 6,6 milliárd euróra bővült a forgalmuk előző év ugyanazon időszakához képest. Egy elemző szerint ugyanakkor Németországban több mint 6 százalékkal csökkent az eladás, mivel a vevők az internetre vándorolnak: az olyan online áruházat, mint az Amazon, vagy a kisebb cégek, mint a Notebooksbilliger.de 18 milliárd eurós forgalmat produkáltak tavaly csak Németországban.

Metro Redcoon Media-Saturn elektronikai üzlet online értékesítés Media Markt
Kapcsolódó cikkek