BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Két típust nyugdíjaz az 508

Kívülről minden dimenzióban nagyobb a leköszönő 407-esnél, ezért belül olyan tágas, mint a felső kategóriás 607-es volt. Az új Peugeot-t nem fogják megmosolyogni cégautóként sem.

Soha nem volt olyan jó Peugeot-ban ülni, mint most. Az új 508-as nem csak kívülről lenyűgöző: a finom vonalú, elegáns műszerfala, a pontos illesztések gondos összeszerelést sejtetnek, a felhasznált anyagok pedig csakugyan igényesek.

A franciák hosszú idő után hátraarcot parancsoltak a cicomának, s helyette a patyolattiszta stílusra esküdtek fel. Az új 508-ason az egyetlen öncélú játék a markáns hűtőmaszk diszkrét Peugeot felirata, illetve a kanyarkövető bi-xenon fényszóróban virágmintaszerűen elrendezett LED-es nappali menetfény. De ennyi belefér. Ebben a formában már üzleti autóként is helytáll a Peugeot, nem fogják megmosolyogni, aki 508-assal érkezik egy tárgyalásra. „Családi vállalkozóknak” azonban szerencsésebb az SW, azaz kombi változat: tetszetősebb és praktikusabb is.

Az 560 literes poggyásztér kényelmesen pakolható, az oldalfalon elhelyezett karok meghúzására pedig síkba dőlnek az üléstámlák. A szedán csomagtere is bővíthető, a szűk átrakodónyílás azonban korlátozza a szállítható tárgyak méretét.

A kombi további előnye, hogy szellősebb a hátsó utasok fejtere, hiszen a tetővonal nem esik olyan drámaian – a limuzin esetében már beszálláskor érdemes behúzni a nyakat. Ám ettől eltekintve a második sorban is nagyvonalú a helykínálat, a tengelyek közötti távolság nagyobb, mint a 607-esnél. Ha már a méreteknél tartunk, közvetlen elődjéhez (407) képest a szedán változat hossza 116, szélessége 42, magassága 11, míg tengelytávolsága 92 milliméterrel nőtt.

A méretnövekedés dacára a tervezők 25 kilogrammot faragtak le a tömegéből, míg a kombinak 45 kilót sikerült fogynia.

Szerencsére ezt nem a minőségérzet rovására tették. Finom vonalú és szépen kidolgozott a műszerfal, a pontos illesztések gondos összeszerelést sejtetnek, a felhasznált anyagok igényesek. A gazdagon felszerelt kiviteleknél a kényelmet kulcs nélküli nyitás és indítás, négyzónás légkondicionáló, masszázsfunkciós vezetőülés és wifi-internetkapcsolat szolgálhatja, míg a head-up display a vezető előtt, a műszerpultból felnyíló áttetsző lapra vetítheti a fontosabb információkat. Az intelligens fényszóró pedig éjszaka a forgalom függvényében, automatikusan kapcsolgathat a tompított és a távfény között.

Élmény és vezetés

Az 1.6 THP verzió benzines turbómotorja készségesen reagál a gázadásra, lendületesen viszi az 508-ast. Csak magas fordulaton lehet némi hangot „kicsiholni” belőle, azonban a gyári érték helyett jobb 9 liter feletti átlagfogyasztással számolni. A hatfokozatú sebességváltó pontosan kapcsolható, de 400 ezer forint ellenében automatikus erőátviteli egység is kérhető.

Az új generációs start-stop rendszer villámgyorsan dolgozik. Dugóban araszolva vagy a piros lámpához gurulva 8 km/h-s sebesség alatt állítja le a motort. Az egyetlen bosszantó dolog, hogy olyankor is „lelövi” a motort, amikor egy pillanattal később újra kell indítania – az 1.6 e-HDi automata változatban, ahol nincs kuplungpedál, amelyet kinyomva lehetne tartani, ezt is megtapasztaltuk.

A 112 lóerős HDi is jól megbirkózik az 508-as tömegével, s ez ötfokozatú kézi váltóval is elérhető. Mindent összevetve azonban a 2,0 literes dízel ígérkezik a legelőnyösebb választásnak, ez már tíz másodperc alatt százra gyorsítja és 200 km/h feletti csúcssebességhez segíti a kocsit, miközben a fogyasztása sem egetverő. Ezt a motort legfeljebb akkor érezzük kevésnek, ha próbáltuk a GT jelzésű 2.2 HDi csúcsmodellt! A 204 lovas dízel remek párost alkot a hatfokozatú, automatikus sebességváltóval.

Az új generációs start-stop rendszer villámgyorsan dolgozik. Dugóban araszolva vagy a piros lámpához gurulva 8 km/h-s sebesség alatt állítja le a motort. Az egyetlen bosszantó dolog, hogy olyankor is „lelövi” a motort, amikor egy pillanattal később újra kell indítania – az 1.6 e-HDi automata változatban, ahol nincs kuplungpedál, amelyet kinyomva lehetne tartani, ezt is megtapasztaltuk.

A 112 lóerős HDi is jól megbirkózik az 508-as tömegével, s ez ötfokozatú kézi váltóval is elérhető. Mindent összevetve azonban a 2,0 literes dízel ígérkezik a legelőnyösebb választásnak, ez már tíz másodperc alatt százra gyorsítja és 200 km/h feletti csúcssebességhez segíti a kocsit, miközben a fogyasztása sem egetverő. Ezt a motort legfeljebb akkor érezzük kevésnek, ha próbáltuk a GT jelzésű 2.2 HDi csúcsmodellt! A 204 lovas dízel remek párost alkot a hatfokozatú, automatikus sebességváltóval.-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.