BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Áremelés előtt a Danone

Növekedhetnek a tejtermékárak a közeljövőben, elsősorban a dráguló alapanyagok miatt. A piac egyik jelentős szereplője, a Danone egyre nehezebben tudja beszerezni itthon a minőségi tejet.

Elkerülhetetlennek tartja az áremeléseket a Danone Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft. a hazai piacon – jelentette ki Paolo Maria Tafuri, a vállalat ügyvezető igazgatója. A társaság törekszik arra, hogy termékei megfelelő árakon jussanak el a fogyasztókhoz, de az alapanyagok – elsősorban a tej, a csomagolóanyagok és egyes készítmények – drágulása szükségessé teszi az árnövelést.

Az ügyvezető igazgató ugyanakkor nem nyilatkozott arról, hogy a Danone milyen mértékű drágítást kíván végrehajtani. A vállalat tavaly 28,98 milliárd forintos árbevételt ért el, és ez 3 százalékos növekedést takart az egy évvel korábbi forgalomhoz képest. A növekedést kizárólag a Görög elnevezésű krémjoghurtmárkájának köszönhette a cég. Az árbevétel nagy része a belpiacról származott, míg az export a teljes forgalomból 5 milliárd forinttal részesedett.

A Danone több mint tíz országba értékesíti termékeit, a közeljövőben pedig – új célterületként – megkezdi a szállításokat Spanyolországba is. Paolo Maria Tafuri szerint a minőségi tejalapanyagokat egyre nehezebb beszerezni a hazai piacon, mert a gazdák jelentős része az utóbbi időszakban felszámolta az állattartást, elsősorban az alacsony felvásárlási árak miatt.

A hátrányos változásokra utal, hogy a tehénállomány rövid idő alatt tíz százalékkal csökkent. Az alapanyag-szűküléshez azonban az is hozzájárult, hogy a forint leértékelődött az elmúlt években, és ez kedvezett a termelői tejexportnak. A vállalat ma az extra minőségű tejet 90 százalékban hazai gazdálkodóktól vásárolja fel, míg 10 százalékát a külpiacokról szerzi be.

A Danone húsz évvel ezelőtt lépett a magyar piacra, az egykori Budapesti Tejipari Vállalat kelet-pesti üzemét pedig 1994-ben vásárolta meg. A társaság azóta 18,6 milliárd forintot fordított fejlesztésekre, amelyek részben a kapacitások bővítésére, részben a minőség és a termelési biztonság javítására irányultak.

A cég a gazdasági válság ellenére is megőrizte iparági pozí-cióit: az itteni joghurtpiacon 70 százalékos, a tejdesszertek, a kefirek és a joghurtok együttes piacából 57 százalékos részarányt birtokol. A nemzetközi Danone csoport világviszonylatban is meghatározó szerepet játszik: százhúsz országban százhatvan gyárat működtet, nyolcvanezer munkavállalót foglalkoztat.

A vállalatcsoport tavaly 17 milliárd eurós forgalmat bonyolított le, és különösen négy termékcsoportban ért el jó eredményeket. A friss tejtermékek és a klinikai táplálkozás piacán a nemzetközi porondon vezető szerepet tölt be, a palackozott vizek és a bébiételek gyártásában pedig a második helyet foglalja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.