„Üzemi szinten már az idén legyen eredményes az Est Media Nyrt. médiatevékenysége, azokat az üzletágakat, tevékenységeket pedig »kezelni« kell, amelyek rövid vagy középtávon nem képesek eredményesen működni” – ezeket a főbb célokat szolgáló intézkedési terv kidolgozására kötelezné az Est Media Nyrt. igazgatóságát a tulajdonosok egy csoportja, amelynek a kérésére egy erre vonatkozó ponttal egészítették ki a cég április 29-i éves rendes közgyűlésének napirendjét. Az intézkedési tervben a cégvezetésnek le kell írnia, hogy milyen lépéseket terveznek ezen célok elérése érdekében, a tervet a közgyűlésnek kell jóváhagynia.
„A részvényesek egyszázaléknyi szavazat birtokában eddig is tehettek javaslatot a közgyűlés napirendjére, bár eddig az volt inkább a jellemző, hogy magán a közgyűlésen az igazgatóság javaslataihoz érkeztek módosító indítványok. A javaslat egybevág a cégvezetés céljával, hogy eredményesen működjön a csoport” – mondta lapunknak Balázs Csaba, az Est Media Nyrt. igazgatóságának elnöke. Elmondta: annyiban megkötheti a jövőben az igazgatóság kezét a javaslat, hogy amennyiben elfogadja az intézkedési tervet a közgyűlés, azt nyilvánvalóan végre kell majd hajtani. „A közgyűlés döntése szerint fogunk eljárni a nyereségtermelésre nem képes termékek azonosítása körében. Az egyes termékek jövőjét nemcsak a mai teljesítményük befolyásolhatja, hanem az adott piaci szegmensben várható folyamatok is” – mondta.
A társaság legutóbbi gyorsjelentésében a vezetés azt a célt határozta meg, hogy a cégcsoport 2011-es konszolidált árbevétele a reklámpiac teljesítményétől függően 8,5 és 10 milliárd forint között legyen, a csoport üzemi szintű eredményessége pedig intenzív módon, félmilliárd forintot meghaladó mértékben javuljon a 2010-es adatokhoz képest. „Ezeket a célkitűzéseket elsősorban árbevételi oldalon érintheti, ha a tulajdonosok részéről az lesz az elvárás, hogy a rövid távú eredményesség érdekében bizonyos, esetleg csak hosszabb távon megtérülő tevékenységeket ne finanszírozzunk” – tette hozzá Balázs Csaba. Az Est Media Nyrt. érdekeltségébe tartoznak többek közt az Est lapok, az Exit magazin, a Neo FM és a Rádio Café rádióadó, a Sziget Kft.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.