BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Európai premierek a sanghaji kiállításon

Nagyon erősen készül a nagyközönséget csütörtöktől fogadó Shanghai Motor Show-ra a három német luxusautógyár. Az elmúlt évben 115 százalékos emelkedéssel a Mercedes 147 700 kocsit adott el Kínában, a BMW forgalma 87 százalékkal, 183 300-ra bővült, míg a 227 900 darabbal piacvezető Audi 43 százalékkal tudta növelni eladásait. A J.D. Power adatai szerint az idei első két hónapban 26 százalékkal, 73 ezer fölé emelkedett a luxuskocsi-eladások száma.

Az Automotive China cikke szerint a vagyonos kínaiak általában sofőrt tartanak, így mindhárom német márka hosszított kivitelű modelleket is kínál, hogy a tulaj hátul kényelmesen kinyújtóztathassa a lábát. (Ilyenek például a táblázatunkban szereplő L betűvel jelzett Audik.)

Ám újabban a luxusmárkák vevői egyre nagyobb számban keresik a kisebb modelleket is, mint például a Mercedes A-Klasse vagy az Audi A3, nem is beszélve a luxusterepjárókról. Ez utóbbiak piaca az izzásig hevült a lap szerint, és különösen az olyan kisebb városi terepjárók lehetnek kelendők, mint az Audi Q3, vagy a BMW X1. A BMW ugyanakkor egy tölthető hibriddel is teszteli a kínai piacot: a mozgásképes tanulmánymodell turbóval ellátott benzinmotorjának és elektromos motorjának együttes teljesítménye 300 lóerő fölött van. Csak a villanymotor használatával 75 kilométert tehet meg.

A Citroen a DS prémium modellcsalád tagjait most először mutatja be Kínában. A család eddig ismert két tagja, a DS3 és a DS4 mellé kiállították a DS5-öt, amely világpremierjének helyszínéül a Sanghaji autószalont választotta a francia márka.

A szalonra mindenki elutazott, aki számít, hiszen a töretlenül fejlődő Kína a világ legfontosabb piaca az autógyártók számára. „A legtöbb márka csúcsvezetői itt vannak, és persze eljött Dieter Zetsche, a Daimler AG irányítója is” – mondta a Bloomberg tudósítójának Klaus Maier, a Mercedes-Benz kínai érdekeltségeinek elnök-vezérigazgatója.

A Volkswagen konszern négy igazgatótanácsi tagot is küldött a kínai nagyvárosba. A konszernhez tartozó Audi kereskedelmi igazgatója, Peter Schwarzenbauer kijelentette: „Sanghajra koncentrálunk, ezért hoztuk ide a Q3 SUV világpremierjét.”

A kínai tulajdonban lévő Volvo Cars vezérigazgatója, Stefan Jacoby aki félig „otthon van” Sanghajban, azt mondta, hogy amikor még a Volkswagen ázsiai és kínai jelenlétét szervezte, nem tudták elképzelni, hogy akár 3 millió gépjárművet el tudjanak adni, ugyanannyit, amennyi Németországban kel el. Most pedig 13 millió személyautót és több mint 4 millió kishaszonjárművet vesz fel a piac. n D. K.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.