Márciusban közel 45 ezerrel, 11,893 millióra csökkent a három hazai mobiltelefon-szolgáltató előfizetőinek együttes száma. Még ennél is nagyobb mértékben zsugorodott a tényleges forgalmat generáló ügyfeleké, amely az előző hónaphoz képest 56 ezerrel lett kevesebb, 10,964 millió volt a szóban forgó hónapban. Változott a szolgáltatók piaci részesedése is. Az idei harmadik hónapban a ténylegesen aktív ügyfelek körében egyedül a T-Mobile tudta növelni a részesedését, a Vodafone-é stagnált, a Telenoré csökkent – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).
Ez a folyamat a rendszeres felmérések alapján január óta tart a magyarországi mobiltelefon-piacon. Míg tavaly decemberben még azt jelentette az NMHH, hogy több mint 100 ezerrel gyarapodott a hazai mobilos tábor, januárban 21 ezerrel mérséklődött a teljes ügyfélszám, 27 ezerrel az aktívaké. Februárban viszont már inkább csak tisztult a piac, vagyis a forgalmat generáló körből alig ezren léptek ki a piacról. A szakértők a fizetőképes kereslet csökkenésével, a növekvő munkanélküliséggel és az életkörülmények romlásával magyarázzák a helyzetet. n VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.