BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kémiai tudásbázis alakult

Tizenegy nyelven mutatják be a legnagyobb cégek a tudományt a jövő szakembereinek

Több hazai vegyipari vállalkozás fontos feladatának tartja az iparág népszerűsítését, már csak azért is, mert meg kell oldani az Európa-szerte kialakulóban lévő szakemberhiányt.

A kémia nemzetközi éve alkalmából egyedülálló internetes tudásbázist hozott létre a Magyar Kémikusok Egyesülete és a BASF Hungária. A Chemgeneration.com nevű weboldal a kémiát mint szerethető tudományt mutatja be a felnövekvő generációknak, segítséget nyújtva egyúttal a megfelelő szakember-utánpótlás biztosításához is. A weboldal fő célja, hogy felébressze a tudományág iránti érdeklődést, valamint bemutassa a kémia helyét világunkban, beleértve kiemelkedő szerepét az emberiség jövőjének és fenntartható fejlődésének szempontjából. A magyar fejlesztésű portál a következő hónapokban 10 országban 11 nyelven debütál. A kezdeményezéshez alapító partnerként csatlakozott a Richter, a Teva, a Mol, a Tiszai Vegyi Kombinát és a Sanofi-Aventis/Chinoin is. A tudásbázis népszerűnek mondható, ugyanis eddig 75 országból több mint 7000 látogatást regisztráltak az egy hónappal ezelőtti indulás óta. A következő hónapokra is sikereket remélnek a honlaptól, amellyel a legújabb közösségi csatornák bekapcsolásával szemléletváltást a szeretnénk elősegíteni.

A kezdeményezés egyik felkarolója a BASF, mely a világon mindenütt segíti a kémia oktatását, számos országban laboratóriumokat hoz létre, valamint oktatási intézményeket támogat. „A társaság célja bemutatni azt, hogy a kémia nem elvont tudományág, hanem az élet szerves része, vívmányai meghatározzák életünket” – mondta a Világgazdaságnak Béldi-Betegh Aliz, a vállalat kommunikációs vezetője. A BASF-et ezenkívül két kiemelt cél is vezérli. Egyrészt fontos a megfelelő szakemberek utánpótlása, ugyanis a cég felismerte, hogy egész Európában – így Magyarországon is – jelentős problémát okozhat a jövőben a természettudományok iránti csökkenő érdeklődés. „Egy olyan iparágban, mint a vegyipar, a fejlődés kulcsfontosságú tényezője, motorja az innováció, ehhez viszont magasan képzett szakemberek szükségesek” – magyarázza a szakember. Másrészt a honlap abban is nagy segítség lehet, hogy elfogadtassa azt a szemléletet, miszerint a kémia nem probléma, hanem a megoldás.

Az egyik csatlakozó gyógyszergyártó vállalat, a Teva is minden lehetséges eszközt és alkalmat megragad arra, hogy a természettudományok világát megszerettesse a fiatalokkal. A társaság különösen fontosnak tartja, hogy a diákok figyelmét minél fiatalabb korban ráirányítsa a kémia hasznosságára és mindennapi életünkben betöltött fontos szerepére.

A szakemberhiánnyal kapcsolatban Tevánál megjegyezték hogy nagy gondról nem beszélhetünk, inkább egy megoldandó feladatról van szó. „Fontosnak tartjuk az ilyen és hasonló kezdeményezéseket, ugyanis az elmúlt években azt tapasztaltuk, hogy a fiatalok pályaválasztáskor más területeket (kommunikáció, marketing, közgazdaságtan, jog stb.) preferálnak. A diákok az elmúlt időszakban középfokú tanulmányaik végén sokkal inkább a ma divatos vagy esetleg könnyebben tanulhatónak tűnő szakmákat választották, és nem a kémia, a vegyészet vagy gyógyszerészet területét” – mondták el.

Kazinczy-hetet tartott a TVK

A tiszaújvárosi Kazinczy Ferenc Általános Iskola – a TVK támogatásával – április 13–19. között immár harmadik alkalommal hívta életre a vegyipar, ezen belül a helyi társaság népszerűsítését szolgáló programsorozatát. Ennek célja az idén is az volt, hogy a diákok körében minél hatékonyabban bemutassák a régió meghatározó társaságát, illetve növeljék annak ismertségét.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.