A hazai újságírók jóval kedvezőbben ítélik meg a saját adottságaikat, teljesítményüket, mint általában az egész médiáét – derül ki az Uniomedia Communications és a Nézőpont Intézet tegnapi konferenciáján bemutatott kutatásból. A Nézőpont Intézet által 200 fős mintán elvégzett felmérés szerint a hazai médiában dolgozók saját képzettségüket, feddhetetlenségüket és jólinformáltságukat is jóval kedvezőbben ítélik meg, mint a szakma egészéét. Így például egy 1-től 5-ig terjedő skálán a jólképzettséget tekintve saját maguknak átlagosan 4,02 pontot adtak az érintettek, ám a média egészét már csak 2,85-ra értékelték.
Hasonlóan kedvezően ítélik meg a helyzetet kizárólag a saját munkájukat illetően is: túlnyomó többségük tiszta lelkiismerettel végzi a munkáját, és úgy véli, az hasznos a társadalom számára, és meglepően magas, 3,75 pontos eredmény született a politikai függetlenséget célzó kérdésnél is.
A PR-cégekkel történő együttműködésnél már jóval árnyaltabb a kép: a válaszadók 40 százaléka úgy véli, a hozzá eljuttatott sajtóközleményeknek legfeljebb ötödét tudja használni, további 37 százaléknál pedig maximum 40 százalék ez az arány.
A saját jövedelmi helyzetüket ugyanakkor a jelek szerint nem látják túl rózsásnak a hazai médiapiacon dolgozók. A megkérdezettek 57 százaléka véli úgy, hogy alacsonyabb a jövedelme, mint a PR-cégeknél dolgozóké, 11 százalék hasonló nagyságrendet feltételez, és mindössze 6 százalék azoknak az aránya, akik úgy vélik, többet keresnek egy PR-cég alkalmazottjánál. B. M.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.