Rövid, pár perces részek, pörgősebb cselekmény, gyorsabb ritmus, HD technológia – ezek a fő jellemzői a kereskedelmi tévéken futó szappanoperákkal összehasonlítva az első magyar romantikus websorozatnak, amelyet május végétől lehet nézni az Origo Zrt. portfóliójába tartozó, elsősorban nőknek szóló Life.hu weboldalon, illetve a testvércsatornáján, a LifeNetwork TV-n. A Csalfa Karma névre hallgató műsort az a Magyar Grundy UFA fogja készíteni, amely a legnézettebb napi tévésorozatnak, a Barátok Köztnek is a gyártója.
„A websorozat műfaja Amerikában másfél-két éve virágzik, az itthoni megismertetése azonban úttörő vállalkozásnak számít, mert nincsenek erre vonatkozó hazai példák” – mondta a Világgazdaságnak Hámori Barbara, az Origo Zrt. szórakoztató tartalmak igazgatója. Elmondása szerint márciusban tették meg az első lépéseket ebben az irányban, ekkor kezdett a Life.hu a hazai portálok között elsőként websorozat vetítésébe, az amerikai gyártású, Emmy-díjra is jelölt Belém bújt a kisördög műsorra tűzésével. A műfaj meghonosítására irányuló újabb lépcsőfokot jelenti, hogy most saját gyártású műsorral rukkolnak elő. „Hogy mennyire van egy websorozatnak létjogosultsága a hazai piacon, az igazából most fog kiderülni” – mondta Hámori Barbara. Úgy véli, hogy előbb vagy utóbb valaki úgy is előállt volna Magyarországon az Amerikában már száguldó websorozatok meghonosításával, akkor is, ha ők ezt nem tették volna meg, ezért büszkék arra, hogy az Origo Zrt. az első olyan tartalomszolgáltató cég, amely ebbe az újdonságba invesztál.
A websorozatgyártás ugyanis nem olcsó mulatság, a teljes költségvetése egy átlagos televíziós műsoréval hasonló nagyságrendű. „Fontosnak tartjuk, hogy legyenek úgynevezett »must see« tartalmaink, amelyekről mindenki hall, amelyeket mindenki ismer, és amelyeken keresztül a cég többi termékére is nagyobb figyelem irányul. A Csalfa Karmával vélhetően portfóliónk és azon belül is a Life.hu és a LifeNetwork TV ismertsége növekedni fog” – magyarázta Hámori Barbara. Emellett fontosnak tartja, hogy a Csalfa Karmával új hirdetési eszközöket kínálnak az interneten, a tévében és mobilon egyaránt. Várakozásaik szerint a hirdetők a tartalomhoz célzottan, a különböző platformok egyéni felhasználói szokásainak megfelelően tudnak majd hirdetéseket közzétenni. A sokképernyősségnek köszönhetően reményeik szerint a nézőszámot is folyamatosan magasan tudják tartani, hiszen nemcsak a websorozat nézőire számítanak, hanem a kapcsolódó párhuzamos tartalmak is új nézőket vonzhatnak be, ezáltal hetente legalább 200000 felhasználóhoz juthatnak el. A Life.hun egyébként a hétfő, szerda és péntek délben megjelenő webizódonként több tízezer egyéni látogatót várnak, a LifeNetwork TV-ben pedig céljuk, hogy a vasárnap esti műsorsáv átlagát megduplázzák a 18–39-es korosztályban.
Hámori Barbara közlése szerint a Csalfa Karmára vannak már hirdetői megállapodásaik, eddigi tapasztalataik szerint a partnerek a legkülönbözőbb reklámozási formákra mutatnak nyitottságot. „Mindemellett azért érezzük azt is, hogy mivel ez egy teljesen új típusú formátum, nagyobb kockázatot is igényel, mint a hagyományos megoldások. Ennek megfelelően a partnerek is hosszabb ideig mérlegelnek döntésük előtt” – jegyezte meg. Hozzátette: mint ahogy egy film esetében is, maximum öt fő támogatóval számolnak, és azt szeretnék, ha a büdzsé 20-40 százalékát szponzori pénzből tudnák állni. Ha beváltja a hozzá fűzött reményeket, akkor ősszel indulhat a 24 darab, egyenként hétperces epizódból álló sorozat második évada, erről a nyár közepén dönt hetnek. Amennyiben a hazai internetezők valóban megkedvelik az új műfajt, akkor újabb webes sorozatok indításához is nyitottan állna hozzá az Origo.
Tapasztalt csapat
A Csalfa Karma forgatókönyvét olyan tapasztalt írók készítik, akik már jó ideje kapcsolatban állnak a cégünkkel, a vezető író Josie Ward, aki pedig a websorozatok készítése terén is komoly referenciákkal rendelkezik – mondta lapunknak Kalamár Tamás, a sorozatot gyártó Magyar Grundy UFA producere. A sztoriról elmondta, hogy a Csalfa Karma alapvetően egy szerelmi háromszög története, amelynek középpontjában két lánytestvér áll, akik ugyanarra a fiúra pályáznak. A websorozat teljesen új HD-technikával készül, maga a forgatás pedig nem stúdiókban lesz, hanem külső helyszíneken, lakásban, házban, utcán. Jelenleg 24 részt készítenek, ezeket 15 nap alatt veszik fel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.