11 milliárd - Gyorsabb villamosközlekedést ígér a BKK
Az összeg a BKK közleménye szerint minden eddiginél jelentősebb éves keret az elmúlt húsz év drámai műszaki lemaradásának behozására, melyet az uniós források kiegészítenek. A beruházási támogatás teljes egészében a közösségi közlekedés műszaki eszközeinek állapotjavítására kerül felhasználásra.
Ezen belül kiemelt hangsúlyt kap a kötöttpályás infrastruktúra, a villamos- és HÉV-pályák leginkább elhasználódott részeinek cseréje, továbbá villamos és trolibusz járművek felújítása, javítása. A beruházási forrásokból kerül sor a már bejelentett használt trolibuszok beszerzésére, a használt autóbuszok rövidesen lezáruló beszerzésének finanszírozására, az utastájékoztatási rendszer fejlesztésére is. A 2-es metró szerelvényein szükséges beavatkozás külön forrásból, nem a 11 milliárdos keretből történik.
A villamospályákon a BKK számára igen fontos cél a kritikus sebességkorlátozást igénylő pályaállapotok kijavítása, a menetidő csökkentése, ezért a beruházási tervben minden korábbinál nagyobb hangsúlyt kapott javaslatunkra a villamospályák felújítása. Az idei évben ezért vágányzárral járó, a menetidő csökkentését célzó pályafelújítási munkák lesznek a 2-es, 18-as, 19-es, 28-as, 37-es, 41-es, 50-es, 51-es, 52-es, 59-es, 62-es és 69-es villamosvonalak egyes, rossz állapotú szakaszain, ezzel mintegy 9 500 méter kritikus állapotú villamospálya felújítása valósulhat meg – ígéri a BKK.
A javítási munkák elvégzésével nemcsak a műszaki hibaforrási kockázatok, de a sebességkorlátozások is megszűnnek, így az utasok az említett vonalakon gyorsabban érhetik el úticéljaikat.
A tényleges kivitelezési munkák megkezdésére a szükséges közbeszerzési eljárások lefolytatása után – azok lezárultának függvényében idén nyáron, ősszel, illetve jövő tavasszal – kerülhet sor. Egyes, korábban már előkészített munkák azonban már a kivitelezés szintjén is hamarabb megkezdődnek.


