Cégvilág

A Facebook rajongóknak kedvez a Microsoft keresője

A Microsoft Bing nevű internetes keresője és a világ legnépszerűbb közösségi portálja, a Facebook szorosabbra fűzik együttműködésüket, ezzel próbálva előnyhöz jutni a Google-lal szemben.

A Bing a jövőben a keresőkérdéseknél figyelembe veszi, hogy az adott felhasználó bejelentkezett-e a Facebookon? Ha igen, akkor a találatok rangsorolásakor figyelembe veszi, hogy az ismerősök  közül hányan "lájkolják" az adott weboldalt. Ebből adódóan ugyanarra a témára vonatkozó keresés különböző eredményeket hozhat aszerint, hogy a kérdés feltevője Facebook tag-e.

De – teszi hozzá az AP – nem ez lesz az egyetlen változás, a Bing ugyanis általánosságban is értékeli a Facebook 500 millió felhasználójának véleményét és a honlapok rangsorolásakor figyelembe veszi a tetszésnyilvánítások számát. Emellett a tervek szerint a jövőben a Bingről közvetlenül küldhetnek értékelést a netezők egy adott termékről a Facebookra, illetve kikérhetik a barátaik véleményét. Emellett a Microsoft kedvezményes utazási ajánlatokat is küldenek a Facebook tagoknak azokról a városokról, amelyeket a felhasználók kedvelnek.

Ezzel még szorosabbá válhat a Microsoft és a Facebook hét hónapja meghirdetett szövetsége, amelynek célja, hogy elhódítsák a Google felhasználóit. A Facebook oldalain megjelenő információkhoz nem fér hozzá a Google, így a keresőóriás teljesen ki van zárva a dinamikusan fejlődő internetes közösségből. A Facebookon havonta mintegy 30 milliárd tartalmat osztanak meg a felhasználók.

A Bing a legfrissebb mérések szerint az amerikai keresési piac 14,1 százalékát tudhatja magáénak, miközben a Google részesedése 65,4 százalékon állt, alig egy százalékpontos veszteséggel az előző év azonos időszakához képest.

kereső lájk Microsoft Bing Google Facebook
Kapcsolódó cikkek