Cégvilág

Durván nőttt a veszteség - Átszervezi magát a Sziget tulajdonosa

Az Est Media csoport (korábban Econet.hu) adózott vesztesége az év első negyedében 43 százalékkal, 223,9 millió forintra nőtt a tavalyi azonos időszakban jelentett 157 milliós negatívumról.

A cég árbevétele 22 százalékkal, 549,2 millió forintra esett vissza. A csoportszintű üzemi veszteség az időszakban éves összevetésben 44 százalékkal, 253 millió forintra emelkedett, az EMGEvent üzletág eredményeit nem számítva viszont 22 százalékkal, 136 millióra csökkent.
Az Est Media ezt azzal magyarázza, hogy a fesztiválszervező EMGEvent üzletágnak az első negyedben csak költségei voltak, bevételei később jelentkeznek.

Erre az évre a társaságcsoport minimumterve az, hogy az EMGEvent nélkül a médiaportfólió az esztendő második felében – az egyszeri költségek nélkül – nyereséges legyen üzemi szinten. Éves szinten pedig a cél az, hogy az üzletággal együtt a konszolidált bevétel 5,5-5,6 milliárd forint legyen, és javuljon a csoport üzemi szintű eredménye.

„Reorganizációs lépéseket tervezünk és hajtunk végre, ehhez megvan a finanszírozók támogatása” – mondta Balázs Csaba, azt Est Média Nyrt. elnök-vezérigazgatója. Hozzátette: a reorganizáció célja, hogy a rövid vagy középtávon eredménytermelésre nem képes tevékenységek leépítésével és a központi adminisztráció szűkítésével egy stabil üzemi eredmény elérésére képes termékstruktúrát és finanszírozható szervezetet állítsanak fel.

Est Media emgevent veszteség árbevétel üzemi szintű eredmény
Kapcsolódó cikkek