ELISMERÉS. Ezüst oroszlán díjat kapott a múlt héten a Cannes Lions nemzetközi reklámfesztiválon az Initiative médiaügynökség a Soproni sör Tökéletes csapolás kampánya, ekkora elismerésben több mint tíz éve nem részesült hazai munka. A cannes-i rendezvény a kommunikációs szakma Oscar-díj-átadásának felel meg, ezt mutatja az is, hogy a különböző kategóriákban összesen közel 30 ezer pályaművet neveztek be. A Soproni Tökéletes csapolás kampányát a média területén belül a legjobb közterületi médiahasználat kategóriában jelölték, amelyben az Initiative megkapta az Ezüst Oroszlánt, és így bekerült a fesztiválon oroszlánnal díjazott 84 közé.
Németh Béla, az Initiative ügyvezető igazgatója a Világgazdaságnak elmondta, a csapolt sör népszerűsítéséről szóló kampány alapötlete az volt, hogy a márka és a fogyasztó közötti pluszláncszemet, azaz a csapost, a kocsmárost előtérbe helyezze. A 2010-ben futott reklámhadjárat közterületi részén ezért az 1250 óriásplakáton és citylight poszteren összesen 450 különböző kreatívot jelentettek meg, az egyes környékeken lévő felületeken a közelben lévő sörözők, kocsmák csaposai szerepeltek. „Ezzel egyrészt emberközelibbé vált a kampány, hiszen a járókelők ismerős arcokkal találkozhattak a környékbeli plakátokon, másrészt minőség központúvá, hiszen a csaposok az arcukat adták ahhoz, hogy náluk valóban jó minőségű, megfelelően csapolt Soproni sört lehet kapni” – magyarázta.
A versenyen az értékelés két fő kritériuma a kreativitás és az eredményesség volt. „A kreativitás itt nemcsak arra vonatkozik, hogy szép, vicces, ötletes legyen a kampány vizuális megjelenése, hogy érzelmeket váltson ki, hanem arra is, hogy milyen eszközöket használ a kitűzött marketing és eladási célok érdekében. Az eredményesség pedig azt vizsgálja, ez utóbbiakat mennyire sikerült végül elérni” – mondta Németh Béla. Közlése szerint az elismerés a White Rabbit kreatív ügynökség, a Soproni marketingcsapata, valamint az Initiative teamjének közös érdeme. n VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.