Az iparvágány-bővítésen kívül egyebek között a gabonát a többi szállítmánytól elkülönítő új hajóállást és túlméretes termékek emelésére alkalmas darut építenek, valamint más eszközöket vásárolnak – mondta a részletekről Gáspár Erika, a Magtárház Kikötő Kft. kereskedelmi igazgatója. A működő intervenciós raktár mellett már most lehetőség van közraktározásra, és dolgoznak azon, hogy vámszolgáltatásokkal is bővítsék a palettát; a vámudvar létrehozása és az okmánykiállítás lehetősége még ebben az évben megvalósul.
A 45 hektárnyi területen működő társaság három szállítási mód (vízi, közúti és vasúti) találkozását, együttműködését biztosítja, azaz trimodális kapcsolatnak minősül hazánk közepén, négy régió határán. A Constanta–Rotterdam folyami tengely felénél lévő adonyi raktározási és logisztikai létesítmény illeszkedik az európai V. és VII. számú szállítási útvonal találkozási pontjához is. Elérhető az M6-os autópályáról, illetve a Dunáról, két kilométeres iparvágány-hálózata pedig a vasúti forgalmat teszi lehetővé. A trimodális árukezelés keretében könnyen és közvetlenül megoldható a közútról és vasútról beszállított áruk uszályba be-, illetve kirakodása.
Az adonyi kikötő döntően két irányban forgalmaz. Egyrészt az ARA kikötők (Amszterdam, Rotterdam, Antwerpen), illetve a nyugat-európai vízi utak felé, másrészt al-dunai, illetve fekete-tengeri kikötőket célozva meg. A logisztikai központ tavaly 1,8 millió tonna gabonát tárolt be. Raktárból hajóba 225, közútról uszályra 55 ezer tonna árut rakodtak 2010-ben. Hajóból 120 ezer tonna szenet raktak ki, a vasúti rakodás pedig 10 ezer tonna volt. Ez utóbbi mennyiség az iparvágány-bővítésnek köszönhetően ez évtől várhatóan nő.
Az ehhez szükséges közelmúltbeli fejlesztésekről szólva Gáspár Erika elmondta: a terménybetakarítási időszakokban jellemző szárítási igények kielégítése érdekében egy nagy teljesítményű szárító-tisztító üzem épült. Mindkét telepen kialakítottak egy-egy akkreditált labort a termékek minősítésére. A kikötőnél közúti, az iparvágány-hálózathoz vasúti mérleget telepítettek. Új közlekedési utak, rakodók, tárolóterületek, utak és rakterületek, vasúti átkelők, valamint járható pályaburkolatok is épültek.
Az adonyi adottságokat – a kikötő fekvését és a folyamatosan fejlődő infrastruktúrát – kihasználandó, külföldi érdeklődők tervei között is szerepel egy Szerbiát és Romániát kiszolgáló regionális elosztóbázis létrehozása. A telepen belüli öthektáros szabad területen pedig bioetanol-üzemet akarnak létesíteni, erről folynak a tárgyalások.
A két, egymás mellett elhelyezkedő – de akár egymástól teljesen függetlenül is üzemeltethető – telepen 500 ezer tonna gabona (illetve egyéb áruféleség) tárolására alkalmas raktárépület! van. Közúti beszállítás esetén napi két műszakban 7500 tonna gabona be- és elszállítására van lehetőség.
A három hajóálláson együttvéve óránként 750 tonna gabona rakodható be. Jelenleg hetente három irányvonat érkeztetésére és indítására van lehetőség, az iparvágány bővítésével lehetővé válik egyszerre harminckocsis irányvonat fogadása.
A két, egymás mellett elhelyezkedő – de akár egymástól teljesen függetlenül is üzemeltethető – telepen 500 ezer tonna gabona (illetve egyéb áruféleség) tárolására alkalmas raktárépület! van. Közúti beszállítás esetén napi két műszakban 7500 tonna gabona be- és elszállítására van lehetőség.
A három hajóálláson együttvéve óránként 750 tonna gabona rakodható be. Jelenleg hetente három irányvonat érkeztetésére és indítására van lehetőség, az iparvágány bővítésével lehetővé válik egyszerre harminckocsis irányvonat fogadása.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.