BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Harley–Davidson: beindult a motor

A vártnál nagyobb, közel 37 százalékos volt a profitjavulás

Járműipar. Közel öt év óta először bővült a vezető amerikai motorkerékpár-gyártó, a Harley–Davidson belföldi piaca. Az idei második negyedben 7,5 százalékkal több – összesen 53 599 darab – új Harley–Davidson motor talált vevőre az USA-ban, mint 2010 hasonló időszakában, és erre 2006 utolsó három hónapja óta nem volt példa. Az USA-beli átlagot meghaladó keresletélénkülést többek között segítette, hogy új vevőrétegeket megcélzó modelleket (például 8000 SuperLow motort) dobtak piacra. Miután a külföldi eladások – a japán kereslet gyengülése ellenére is – 2,4 százalékkal (29 797 darabra) nőttek, éves szinten most már a tavalyinál 8-12 százalékkal nagyobb mennyiségi forgalomra (228-235 ezer darab) számít globálisan a milwaukeei székhelyű társaság.

Az erős tavaszi piaci pezsgés a második negyedéves pénzügyi mutatókban is megmutatkozott. A Harley–Davidson árbevétele (a motorkerékpárok mellett beleértve az alkatrészeket és egyéb kiegészítőket is) 18 százalékkal nőtt, megközelítve a 1,34 milliárd dollárt. Nettó nyeresége eközben több mint megkétszereződött, meghaladva a 190 millió dollárt. Ez utóbbi megugrás nagyrészt arra vezethető vissza, hogy előző évi profitot 68 millió dolláros rendkívüli veszteség apasztotta egyes, főleg az MV Agusta-egység eladásával öszszefüggő tevékenységek megszűnése miatt. Ám csak a folytatódó tevékenységeket tekintve is közel 37 százalékos volt a profitjavulás, ez több a Bloombergnek nyilatkozó elemzők előzetes átlagvárakozásánál. Ebben szerepet játszottak a munkaszerződések újratárgyalásával elért költségmegtakarítások. G. I.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.