Cégvilág

Már nem kell a lapostévé

A 3M vegyipari csoport eredményét jelentős lerontotta az LCD kijelzőkhöz gyártott filmréteg iránti csökkenő kereslet. A konszern számai megerősítik a lassuló keresletet, ami a televíziógyártókra is megtette a hatását

A 3M 3,4 százalékkal növelte negyedéves profitját, az 1,16 milliárd dolláros haszonhoz egy kivételével minden divízió hozzájárult. Bár a vállalatnak a japán földrengés miatt bekövetkező 2,3 százalékos értékesítéscsökkenéssel is számolnia kellett, a fő gondot mégis a kijelzőket gyártó részleg jelentette. Az AP beszámolója szerint az LCD televíziókhoz használt filmréteget készítő részleg értékesítési 10,6 százalékkal csökkentek a negyedévben. Az előző három hónapban a vártnál nagyobb mértékben, 22 százalékkal mérséklődött a televízióeladások száma, az éretté váló televíziós piac és a jelentős raktárkészletek egyaránt a 3M eredményeit csökkentették.

A piac helyzetét illusztrálja az is, hogy öt napja az értékesítéseket tekintve a második helyet elfoglaló LG is csökkentette éves tőkeráfordítását a gyengélkedő televíziós piacra való tekintettel. A második negyedévet üzemi veszteséggel zárt a dél-koreai vállalat, amely egyelőre nem képes legyőzni a hazai rivális Samsungot, amely uralja a szektort. James Jeong, az LG pénzügyi igazgatója a tévépiacot okolta a veszteségért. Az FT beszámolója szerint a kereslet nem csak az amerikai kontinensen és Európában, de Kínában is rosszul alakult és a cég szerint a harmadik negyedévben sem várható javulás. Az első félévben 15 százalékkal növekedett a televíziók iránti kereslet Kínában, miközben az elemzők 30 százalékos pluszt vártak. Szeptembertől ugyan növekedésre számít a konszern, a kereslet-kínálat egyensúlya az LG várakozásai szerint csak jövő év elején áll helyre.

A Digitimes szerint a hagyományosan a tévészezon kezdetét jelentő harmadik negyedév sem hoz enyhülést a kijelzőgyártóknak. Az árnyomás fennmarad, miközben a monitorokhoz és notebookokhoz használt kijelzők iránti kereslet stagnált, a televízióké a vártnál rosszabbul alakult. Iparági források szerint a televíziós szektor haszonkulcsai jelentősen csökkentek és a helyzet nem fog javulni, hiszen a fejlett piacok mostanra telítődtek. A gyártók kénytelenek a fejlődő államokra koncentrálni, ahol viszont nagyobb az árérzékenység, így a marzsok sem növekedhetnek

 

lapostévé kereslet kijelző LG 3M
Kapcsolódó cikkek