BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újra a horvátoknál a Fornetti

Ősztől ismét kapható Horvátországban a Fornetti termékcsalád, igaz, a név Bonforno lesz a korábbi master franchise partnerrel fennálló jogi visszásságok miatt. A forgalmazást a helyi piacon évek óta jelen lévő Thermotechnika Kft. végzi majd.

Újra belép a horvát piacra a fagyasztott pékáruk gyártásáról ismert Fornetti Holding azután, hogy az év elején szakított a horvátországi piacot ellátó master franchise partnerével – tájékoztatta a Világgazdaságot Szabó József, a társaság ügyvezető igazgatója. A magyar gyártó terméke több ezer kereskedelmi és vendéglátó-ipari egységbe juthat majd el a Fornettinek speciális bolti berendezéseket gyártó Thermotechnika segítségével. A süteményeket és pékárukat a horvát piacon a jövőben Bonforno néven forgalmazzák a korábbi partnerrel fennálló viszszás jogi helyzet miatt – tette hozzá a szakember.

A megállapodás értelmében a két társaság közös céget alapít, a gyártást a Fornetti vállalja, a szállítást és a forgalmazást a Horvátországban kereskedelmi és vendéglátó-ipari gépek eladásával és szervizelésével foglalkozó Thermotechnika végzi majd. Jelenleg a munkatársak képzése folyik, s néhány hónapon belül – várhatóan ősztől – elindul a termékek forgalmazása is.

Szabó József elmondta, a közös céggel azt tűzték ki célul, hogy két-három éven belül piacvezető pozíciót érnek el. A szakember szerint a terv nem tűnik kivitelezhetetlennek, ugyanis a horvát piac gerincét a kisipari vállalkozások adják, így a szinte az egész országot lefedő megoldással elérhető a vágyott státus. A rövid távú elképzelésekről szólva Szabó József elmondta: havi szinten 200-300 tonna fagyasztott terméket szeretnének értékesíteni el. Viszonyítási alapként a cégcsoport vezetője elmondta, Magyarországon a havonta eladott mennyiség 1200-1300 tonnát tesz ki.

„Palásti Józseffel, a Fornetti alapító-tulajdonosával folytatott többszöri beszélgetés során fogalmazódott meg bennünk, hogy szívesen foglalkoznánk a cég termékeinek forgalmazásával, mert látunk az együttműködésben fantáziát” – mondta lapunknak a megállapodás hátteréről Kiss János, a Thermotechnika Kft. tulajdonos-ügyvezetője. „A horvát piacon hat éve vagyunk jelen, így a jelentős helyismeretünk és az egész országra kiterjedő kapcsolati tőkénk lehet a záloga a sikeres partnerségünknek” – tette hozzá. Az elmúlt időszakban megtörtént az igényfelmérés, annak alapján Kiss János állítja, a horvát piacnak szüksége van a termékekre, ráadásul a visszajelzések alapján a választékot is kibővítette a gyártó. Az üzleti modellről szólva a szakember elmondta, egyfajta franchise-rendszerről van szó, amelynek keretében ellátják az egységeket áruval, segítik a reklám- és marketingtevékenységet is.

„Az induláskor a meglévő sörgyári partnerekre építünk, akik inkább belső fogyasztásra szánják a süteményeket és a pékárut, de a közös cégtevékenységet természetesen nem korlátozzuk. Körülbelül fél év után a nagyobb, édesipari termékeket nem gyártó pékségeket is megcélozzuk, így a következő turistaszezonra már mindenhol jelen leszünk a Fornetti Bonforno nevű termékeivel” – mondta Kiss János.

A Thermotechnika

A Thermotechnika Crowncool cégcsoport „legidősebb” tagja, a Thermotechnika Kft. – ez év novemberében lesz 30 éves – az egyik legrégebbi magyar magánvállalkozás. A Közép-Európa hat országában 12 céget tulajdonló csoport közel 600 főt foglalkoztat, összforgalma 25 millió euró körül mozog.

Profilja kereskedelmi és vendéglátó-ipari gépek gyártása, kereskedelme és szervizelése.

Profilja kereskedelmi és vendéglátó-ipari gépek gyártása, kereskedelme és szervizelése.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.