Mind az értékesítési bevétele, mind pedig a profitja nőtt az Axel Springer AG-nak az év első hat hónapjában. Az eredményt elsősorban a megnövekedett hirdetési bevételeknek, valamint a külföldi kiadványok jó szereplésének, illetve az online üzletág fejlődésének tulajdonítja a német kiadóvállalat.
A kiadó EBITDA-ja (kamat- és adófizetés, értékcsökkenés előtti eredmény) az év első felében 10,5 százalékos növekedés után 288,7 millió euró lett, az értékesítés pedig 11,8 százalékkal emelkedett, 1525,6 millióra. A cég hirdetési bevételei 18,6 százalékkal nőttek, és elérték a 762,3 millió eurót. A társaság az idén két számjegyű eredménynövekedést vár.
Mathias Döpfner, a kiadó vezérigazgatója a féléves eredmények értékelése során kiemelte, az Axel Springer digitális és nemzetközi tevékenysége csaknem 40 százalékkal járul hozzá a vállalat profitjához.
A digitális médiában megjelenő hirdetésekből befolyt összeg adta a cég bevételeinek 23 százalékát, szemben a 2009. első félévi 12 százalékos értékkel. Ugyanakkor az újságokból és magazinokból származó hirdetési forgalom aránya 21 százalékra esett a két évvel korábbi 27-ről. „Nem látom jelét annak, hogy az újságok és magazinok körében tapasztalható negatív trend megfordulhatna” – idézte Mathias Döpfner szavait a távirati iroda.
Az 1946-ban Axel Springer újságíró által alapított kiadó még időben reagált arra, hogy csökkenni kezdtek nyomtatott termékeinek eladásai, és Kelet-Európa felé terjeszkedett. Emellett a cég folyamatosan bővítette digitális üzletágát is: megvásárolta a gofeminin online női magazint és a francia Seloger online ingatlanközvetítő céget. VG
Nemzetközi szerep
Az Axel Springer kiadó 35 országban van jelen több mint 240 újsággal – köztük a Világgazdasággal – és magazinnal, továbbá 140 online kiadvánnyal. A kiadó vezérigazgatója szerint kiadványaikat nem érintheti a brit sajtóbotrány, mert nagyon szigorú szabályokat követnek. „A német és a brit bulvárlapok sokban különböznek egymástól. Németországban az újságírók kevésbé agresszív módszerekkel dolgoznak”– fogalmazott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.