BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Húzott az online üzletág

Nőtt az Axel Springer kiadói csoport bevétele és profitja

Mind az értékesítési bevétele, mind pedig a profitja nőtt az Axel Springer AG-nak az év első hat hónapjában. Az eredményt elsősorban a megnövekedett hirdetési bevételeknek, valamint a külföldi kiadványok jó szereplésének, illetve az online üzletág fejlődésének tulajdonítja a német kiadóvállalat.

A kiadó EBITDA-ja (kamat- és adófizetés, értékcsökkenés előtti eredmény) az év első felében 10,5 százalékos növekedés után 288,7 millió euró lett, az értékesítés pedig 11,8 százalékkal emelkedett, 1525,6 millióra. A cég hirdetési bevételei 18,6 százalékkal nőttek, és elérték a 762,3 millió eurót. A társaság az idén két számjegyű eredménynövekedést vár.

Mathias Döpfner, a kiadó vezérigazgatója a féléves eredmények értékelése során kiemelte, az Axel Springer digitális és nemzetközi tevékenysége csaknem 40 százalékkal járul hozzá a vállalat profitjához.

A digitális médiában megjelenő hirdetésekből befolyt összeg adta a cég bevételeinek 23 százalékát, szemben a 2009. első félévi 12 százalékos értékkel. Ugyanakkor az újságokból és magazinokból származó hirdetési forgalom aránya 21 százalékra esett a két évvel korábbi 27-ről. „Nem látom jelét annak, hogy az újságok és magazinok körében tapasztalható negatív trend megfordulhatna” – idézte Mathias Döpfner szavait a távirati iroda.

Az 1946-ban Axel Springer újságíró által alapított kiadó még időben reagált arra, hogy csökkenni kezdtek nyomtatott termékeinek eladásai, és Kelet-Európa felé terjeszkedett. Emellett a cég folyamatosan bővítette digitális üzletágát is: megvásárolta a gofeminin online női magazint és a francia Seloger online ingatlanközvetítő céget. VG

Nemzetközi szerep

Az Axel Springer kiadó 35 országban van jelen több mint 240 újsággal – köztük a Világgazdasággal – és magazinnal, továbbá 140 online kiadvánnyal. A kiadó vezérigazgatója szerint kiadványaikat nem érintheti a brit sajtóbotrány, mert nagyon szigorú szabályokat követnek. „A német és a brit bulvárlapok sokban különböznek egymástól. Németországban az újságírók kevésbé agresszív módszerekkel dolgoznak”– fogalmazott.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.