A múlt évinél több mint négyszázmillió forinttal többe kerül a szervezőknek az idei Sziget Fesztivál megrendezése, jelentősen nőttek viszont a szponzori bevételek is. A végső mérleg az idén is az időjáráson múlhat.
A tavalyi és egyben a 2011-re eredetileg tervezett 2,7 milliárd forint helyett több mint 3,1 milliárd lesz az idei Sziget Fesztivál költségvetésének kiadási oldala – mondta a Világgazdaságnak Gerendai Károly, az eseményt lebonyolító Sziget Kft. ügyvezető igazgatója. Információink szerint a világsztár Prince két héttel ezelőtt bejelentett érkezése önmagában több mint kétszázmillió forinttal emeli a szervezők kiadásait, ehhez jön még a területhasználatért az idén először fizetendő ötvenmillió is. További extra költségeket okozhat a szervezőknek, ha nem sikerül legalább százmillió forint értékben értékesíteniük a korábban Budapest-karszalag néven ismerté vált Sziget–Budapest CityPass fővárosi szolgáltatáscsomagot, amely többek között ingyenes tömegközlekedést és fürdőhasználatot, s további kedvezményeket biztosít pár ezer forintos összegért a szigetlakóknak – ez esetben a különbözetet a költségvetésükből kell kipótolniuk a főváros számára. E két utóbbi költségelem a Budapest új vezetése és a Sziget szervezői által januárban kötött megállapodás alapja. A szervezők a teljes költségvetésből öszszesen másfél milliárd forintnál is többet fordítanak a különböző programokra, több mint félmilliárdba kerül az infrastruktúra és a technika, s az idén jelentősen megnövelték a biztonsági intézkedésekre szánt keretet is, a tavalyi 130 millió forint helyett idén 160 millió jut erre.
De nem csak a kiadások nőttek: a bevételi oldal 23-24 százalékát jelentő szponzori pénzek is majdnem 60 millió forinttal emelkedtek tavalyhoz képest – számolt be Gerendai Károly. A tervek szerint az előző évhez hasonlóan a költségvetés 7-8 százalékát a vendéglátóhelyek által fizetett standdíjak adják, és ebben az sem okoz még jelentős változást, hogy a fesztivál teljes területéről száműzik az idén a készpénzt, ugyanis a vendéglátósok és kereskedők többségénél csupán a jövő évtől térnek át a Fesztiválkártya rendszere alapján kiszámított forgalomarányos díjfizetésre. A tervezett bevételek túlnyomó részét – több mint kétharmadát – a jegyeladásokból tervezik most is fedezni, ezzel kapcsolatban Gerendai Károly elmondta, az előzetes bérletértékesítések eddig a tavalyihoz hasonlóan alakulnak. Tovább nőtt ezen belül a külföldi eladások súlya, a bérletesek több mint 80 százaléka a határon túlról jön az idei Szigetre. A főszervező szerint a jelentősen megnőtt költségek miatt nehéz lesz a tavalyi eredményt elérni, illetve azért is, mert nem emelték a jegyek árát. Még ez esetben is kompenzálhatja ennek esetleges hatásait a Sziget Kft. szintjén, hogy a másik két zenei fesztiváljuk, a soproni VOLT és a zamárdi Balaton Sound kimondottan sikeres volt 2011-ben. Most is döntő befolyása lehet az időjárásnak a nézőszámra és így a bevételekre.
A fesztivál előkészületei egyébként már a célegyenesben vannak, az idén is gyakorlatilag egy igazi kisváros épül fel a területen: lesz ABC, bank, posta, vendéglátóhelyek, érték- és csomagmegőrző, vizesblokkok. A tervek szerint a hétvégére már minden készen áll a látogatók fogadására. A különböző szakhatóságok ma bejárást tartanak, ezután kaphatja meg a fesztivál a megrendezéshez szükséges összes engedélyt.
Az idei újdonságokról Gerendai elmondta: lesz egy új helyszín, az Európa színpad, ahol az egyes európai országokban sztárként kezelt, azonban a nemzetközi porondon még kevésbé ismert együttesek lépnek fel, emellett szabadtérre költözik a korábban sátorban lévő Rock-Metal Nagyszínpad. Emellett a korábbinál látványosabb lesz a nagyszínpad is – összesen 200 tonnás monstrum, amelynek a darabjait 10 kamion szállította a helyszínre –: kétszer akkorák lesznek a vizuális élményt szolgáló LED-falak. Látványossága lesz az idei Szigetnek a Vodafone óriástornya is. A vendéglátás területén szintén lesznek újdonságok, az idén először a McDonald’s is saját egységgel települ ki a fesztiválra, valamint a Pizza Forte pizzalánc is kint lesz.
Kérdőjelek a Sziget-akvizíció körül
Az Est Media Nyrt. hétfői közleményében jelezte, a Sziget Kft. akvizícióját a cégcsoport úgy kívánja lezárni, hogy mentesüljenek a tranzakció folytatásának kötelezettsége és fizetési terhe alól, ugyanakkor a Sziget Kft. a teljes körű konszolidációs körükben maradjon. Erre egy kisebb részesedés megvásárlásával nyílik lehetőség, amely ugyanakkor biztosítja a cégcsoport 51 százalékos szavazati jogát. Ezzel kapcsolatban Gerendai Károly lapunknak elmondta, egyelőre nem zárkóznak el egy új megállapodástól, amely akár az előbb felvázolthoz hasonló is lehetne, ám várják a konkrétumokat a tervvel kapcsolatban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.