Az ombudsman szerint hiába van összehasonlítható helyzetben minden adózó, aki elszámolná gépjárművének üzemanyag- és kenőanyagköltségét, ha a szabályozás például a típus alapján különbséget tesz közöttük: például az 1999 előtt gyártott járművek alapnormáját tételesen előírja, másoknál az alapnorma számítási módját határozza meg. Szabó Máté rámutatott: a hatóságok ismerik a Magyarországon típusbizonyítvánnyal rendelkező összes jármű szabványos, azonos módszertan alapján mért fogyasztási adatait, az új személygépkocsik üzemanyag-gazdaságossági és szén-dioxid-kibocsátási adatainak közzétételéről szóló rendelet pedig meghatározza a hivatalos üzemanyag-fogyasztás fogalmát. Ebből az is következik, hogy nem szükséges külön hatósági eljárás az alapnorma megállapításához. A biztos javaslata az, hogy alapnormaként a típusbizonyítványban megjelölt tüzelőanyag-fogyasztást határozzák meg a jövőben minden járműnél.