BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Veszteséges lett a Sziget

Néhány százmillió forintos mínusszal zárt az idei Sziget Fesztivál, a soproni VOLT-on és a zamárdi Balaton Soundnak köszönhetően azonban még így is nyereséges lesz az idén a szervező Sziget Kft. A Horvátországba tervezett fesztivál jövője azonban kérdésessé vált.

„Az idei Sziget Fesztivál költségvetése meghaladta a 3,2 milliárd forintot, az előzetes összesítések szerint azonban a bevételek nem érik el a 3 milliárdot, így 2011-ben az elmúlt évektől eltérően veszteséggel zárt a rendezvény” – tájékoztatta lapunkat Gerendai Károly főszervező, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója. Elmondása szerint jelentősen növelte a kiadásaikat a nulladik napi Prince-koncert – ennek költsége információink szerint meghaladta a 220 millió forintot –, a fővárosnak fizetett mintegy 50 milliós közterület-használati díj, valamint a megnövelt biztonsági intézkedések költségei. Gerendai Károly elmondása szerint az idei veszteség nagy része annak tudható be, hogy a várakozásaikhoz képest jóval kevesebben váltottak jegyet a Prince-koncertre; ezt egyrészt a rendkívül feszült világgazdasági helyzettel, a svájci frank szárnyalásával magyarázta, amely érzékenyen érintette a fesztivál célközönségét, valamint azzal, hogy csupán pár héttel a rendezvény kezdete előtt tudták bejelenteni a koncertet.

A főszervező elmondása szerint sikeresnek bizonyult a CityPass karszalag – a „szigetelőknek” értékesített fővárosi szolgáltatáscsomag, amely többek közt BKV-bérletet, ingyenes fürdőbelépőt és egyéb kedvezményeket tartalmaz –, ebből a szombati adatok szerint már több mint 80 millió forint értékben adtak el. A fővárossal kötött megállapodás értelmében összesen legalább 100 millió forint összeget kell a CityPass-értékesítésből befizetniük Budapest költségvetésébe. Gerendai Károly pozitív fejleményként értékelte azt is, hogy 2011-ben a Sziget Fesztivál esetében is – csakúgy, mint az egy hónappal korábban megrendezett soproni VOLT Fesztiválnál és a zamárdi Heineken Balaton Soundnál – nőttek a szponzorációs bevételek. Előbbi két fesztivál eredményeivel együtt egyébként ez évben is nyereséges lesz a szervező Sziget Kft. Szintén sikeresnek ítélte a főszervező a MetaPay Fesztiválkártya bevezetését is – az idén először csak ezzel az eszközzel lehetett fizetni a fesztiválon –, bár konkrét adatokat arról még nem tudott mondani, hogy mekkora forgalom bonyolódott le általa a rendezvényen. Kérdésünkre, hogy mekkora lehet az az összeg, amelyet nem költöttek el a kártyákról a fesztiválozók, egyben nem is igényeltek vissza, így az a szervezőkre szállt, azt mondta, hogy a két másik fesztivál tapasztalatai alapján elenyészőnek mondható. „Ez gyakorlatilag a kártyák gyártási költségének a harmadát fedezi – azokat ugyanis ingyen biztosítottuk a vendégeknek” – közölte.

Bár a Sziget Kft. az idén is nyereséges lesz, a Sziget Fesztiválnak a reméltnél rosszabb eredménye kérdésessé teszi a cég tervezett régiós terjeszkedését. Gerendai Károly lapunknak elmondta, hogy mivel nem sikerült kellő tartalékot képezniük, ezért már 50 százaléknál kisebb esélyt lát arra, hogy a jövő nyáron Horvátországban is rendezzenek fesztivált. „Semmiképpen sem szeretnénk kockáztatni a hazai rendezvények sikerét azzal, hogy meggondolatlanul vágunk bele egy új, több százmillió forintos költségvetésű fesztivál megszervezésébe” – indokolta.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek