Cégvilág

Bemutatkoznak az Audi új, kisétvágyú S modelljei - Fotók

Néhány nap múlva az Audi Frankfurtban első ízben tárja a nagyközönség elé új S-modelljeit. A négykarikás márka „downsizing” stratégiája az S6 esetében akár 25 százalékkal is alacsonyabb tüzelőanyag-fogyasztásban nyilvánul meg.

Az S6 és S6 Avant a mindennapok sportautójának koncepciója jegyében született. Az S6 és S6 Avant orrában az új 4.0 TFSI erőforrás 309 kW (420 LE) teljesítményű változata dolgozik, amely kettős feltöltésű, nyolchengeres konstrukcióként az 1.400 és 5.300 percenkénti fordulatszám közötti tartományon mindvégig 550 newtonméter forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére. Az S6 álló helyzetből 4,8 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra. Végsebességüket az elektronika korlátozza 250 kilométer/órára.

A 4.0 TFSI immár a legfelső teljesítménykategóriákba hozza el az Audi „downsizing” stratégiáját, amely az első modell 5,2 literes, V10-es aggregátjához képest akár 25 százalékkal kedvezőbb tüzelőanyag-fogyasztás mellett kínál még sportosabb menetteljesítményeket. Az S6 esetében az átlagérték 9,7, míg az S6 Avant számára 9,8 liter 100 kilométerenként.

Az Audi S7 Sportback hajtásáról a 309 kW (420 LE) teljesítményű, 550 newtonméter maximális forgatónyomatékú 4.0 TFSI formájában ugyanazon erőforrás gondoskodik, mint az S6 és S6 Avant modellekéről. A biturbó V8-as álló helyzetből 4,9 másodperc alatt gyorsítja fel az ötajtós kupét 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig az elektronikus határoló 250 kilométer/órában korlátozza.

A 2012 tavaszán a piacra érkező Audi S8 az Audi S-modelljei családjának új feje nagyméretű és nagy erejű luxuslimuzinként mutatkozhat be. Az új 4.0 TFSI itt nem kevesebb, mint 382 kW (520 LE) teljesítményt, és mindvégig 650 newtonméter maximális forgatónyomatékot küld főtengelyére. A 100 kilométer/óráig tartó sprint álló helyzetből 4,2 másodpercet igényel, az elektronikus szabályzás 250 kilométer/óránál vet véget a gyorsításnak. A V8-as biturbó átlagosan 10,2 liter benzinnel beéri.


Audi s7 turbó s8 fogyasztás downsizing s6
Kapcsolódó cikkek